پنجشنبه 2 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: بستر صدور حکم حکومتی وجود ندارد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: قرار نيست در هر موردی از اختيارات خاص ولايت استفاده کنيم، کشور قانون و مقررات خاص خود را دارد و زمينه برای ورود حکم حکومتی در حال حاضر وجود ندارد.

به گزارش فارس، سردار نقدی رئيس سازمان بسيج مستضعفين در حاشيه همايش «نقش اساتيد فرهيخته زن در حماسه سياسی»‌ در جمع خبرنگاران گفت: کشور ما از لحاظ حضور و مشارکت زنان در عرصه‌های سياسی يک کشور منحصر به فرد است، کشورهای ديگر اين حد از حضور زنان را در عرصه‌های سياسی ندارد، اين وضعيت ايجاب می‌کند که تبيين شود در اين شرايط حساس که رهبری از ما خلق حماسه را خواستند زنان فرهيخته نقش‌شان در خلق حماسه چيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: طبيعتاً دو کار مهم بايد انجام گيرد نخست اعتقاد و باور به درستی راه جمهوری اسلامی و تمدنی که پی‌ريزی کردند و دوم ايستادگی و سازش‌ناپذيری در برابر زورگويان و دشمنان.

نقدی در ادامه سخنان خود تصريح کرد:‌ نقش بسيج برای رخ ندادن حوادثی مانند سال ۸۸ روشنگری است و اينکه مردم را نسبت به توطئه‌های غربی آگاه کنند تا خود مردم اجازه تکرار حوادث فتنه ۸۸ را ندهند. همه ما تلخی آن دوران را چشيده‌ايم، کسانی که فتنه ۸۸ را به وجود آوردند دشمن را اميدوار کردند در حالی که اگر با امنيت از انتخابات ۸۸ عبور می‌کرديم دشمن قطعاً عقب‌نشينی می‌کرد. البته مردم از آن حادثه درس گرفتند و شاهد بوديم که در بحث احراز صلاحيت‌ها دشمن به دنبال اين بود که حوادثی را به وجود آورد اما مردم اجابت نکردند و با متانت و با ابراز تحسين‌‌شان نسبت به عملکرد شورای نگهبان، برخورد کردند.

سردار نقدی در جواب به اين سؤال که آيا رهبری با حکم حکومتی درباره عدم احراز صلاحيت بعضی کانديداها ورود پيدا می‌کنند، گفت: قرار نيست در هر موردی از اختيارات خاص ولايت استفاده کنيم کشور قانون و مقررات خاص خود را دارد و بايد بر همين اساس اداره شود در حال حاضر زمينه و بستری برای ورود حکم حکومتی وجود ندارد البته ولايت اختيارشان در دست خودشان است و هرچه بگويند ما تابع ولايت هستيم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه سخنان خود در پاسخ به اين سؤال که نحوه تبليغات کانديدا بايد چگونه باشد، اظهار داشت: کانديدا بايد قانون و اخلاق را رعايت کند و سياه‌نمايی نکند اگر اين سه اصل رعايت شود هيچ حادثه و اتفاق ناگواری رخ نخواهد داد، همه بايد قانونمند باشند.

وی افزود: کانديدا بايد در تبليغات اخلاق را رعايت کند هر کسی در اثبات خودش تبليغ کند و از سختی بپرهيزد. آخرين نکته نيز اين است که کانديدا سياه‌نمايی نکند. در حال حاضر کشور در حال غرق شدن نيست که منجی بخواهد کشور در حال پيشرفت است و البته مشکلاتی را هم دارد اينکه کانديدا اين همه پيشرفت را سياه‌نمايی کند باعث می‌شود دست دشمن برای ايجاد جنگ روانی پر شود البته دشمن ۳۵ سال است که تمام برآوردهايش نسبت به جمهوری اسلامی اشتباه است و در اين انتخابات نيز همين‌طور خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016