یکشنبه 5 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عارف: از خاتمی و هاشمی استفاده می‌کنم

خبر آنلاين ـ معاون اول دولت اصلاحات بر ضرورت بکارگيری ديپلماسی عمومی و رسانه‌ای برای ارتقاء جايگاه ايران در عرصه بين الملل تاکيد کرد.

به گزارش خبرآنلاين، محمدرضا عارف در گفتگوی تلويزيونی که امشب از شبکه جام جم پخش خواهد شد ضمن اظهار تاسف از عدم استفاده از ظرفيت‌های شخصيت‌هايی همچون آيت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سيد محمد خاتمی در عرصه بين‌الملل گفت: اگر در انتخابات رياست جمهوری پيروز شوم حتما از ظرفيت‌ و تجربيات جناب آقای خاتمی که پيامبر صلح در عرصه بين الملل هستند و همچنين توانايی‌ها و نفوذ آقای هاشمی در منطقه خاورميانه و ديگر شخصيت‌های برجسته استفاده خواهم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين نسبت به نحوه گزينش در دانشگاه ها و پرسيدن سوال‌هايی از دانشجويان مبنی بر اينکه آنها در انتخابات سال ۸۸ به چه کسی رای داده‌اند انتقاد کرد.

معاون اول دولت اصلاحات در خصوص مسائل مربوط به حوزه فرهنگ و هنر تاکيد کرد: اکنون به مقوله هنر نگاه امنيتی وجود دارد که بايد رفع شود.

وی همچنين بر ضرورت بکارگيری ديپلماسی عمومی و رسانه‌ای برای ارتقاء جايگاه ايران در عرصه بين الملل تاکيد کرد.

عارف با انتقاد از برخوردهای سليقه ای و تنگ نظرانه به خصوص با دانشجويان گفت: بايد همه اصول مربوط به مردم سالاری در قانون اساسی عملياتی شود.

وی با اشاره به حضور ۵ ساله خود در آمريکا برای تحصيل در دانشگاه استنفورد، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعيت ايران در عرصه بين‌الملل حتما از تجربيات دولت اصلاحات و بکارگيری ديپلمات‌های برجسته استفاده خواهم کرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در همين زمينه تصريح کرد: بايد با همه کشورها از موضع قدرت تعامل و ارتباط برقرار کرد. من مذاکره با آمريکا از موضع ضعف را به هيچ وجه به صلاح منافع ملت ايران نمی‌دانم.

عارف همچنين در خصوص برنامه‌های خود در حوزه اقتصاد گفت: استفاده از مديران برجسته‌ای که در اجری برنامه سوم توسعه دخيل بوده‌اند در دستور کار من و همکارانم قرار دارد و در صورتی پيروزی در انتخابات مورد توجه قرار خواهد گرفت. استفاده از متخصصين خارج از کشور از جمله اولويت‌هايم خواهد بود.

گفتنی است مشروح گفت‌و‌گوی دکتر عارف با شبکه جام جم امشب ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران پخش خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016