دوشنبه 6 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دوران پس‌روی و سايه کم‌رنگ پيش‌روی! ناصر مستشار

به يزدان که گر، ما خرد داشتيم
کجا اين سر انجام بد داشتيم
بسوزد در آتش گرت جان و تن
به از زندگی کردن و زيستن
اگر مايه زندگی بندگی است
دو صد بار مردن به از زندگی است
بيا تا بکوشيم و جنگ آوريم
برون سر از اين بار ننگ آوريم....... حکيم ابولقاسم فردوسی

در ايران يک حکومت نامرئی بر سر کار است که اصطلاحا به آن " کابينه مخفی" می توان اطلاق کرد!
کابينه مخفی همه امور کشوری ،اقتصادی ، نظامی ،امنيتی و خارجی را در اختياردارد و تنها بخش ناچيزی از خدمات دولتی را به دولت رسمی و آشکار واگذار کرده است که گاهی اوقات به آن سهم ناچيزدولت تدارک چی دست درازی نيزمی کند!

شناخت "کابينه مخفی" بسيار پيچيده و سخت است، چراکه در ظاهر حکومت نمی کند اما در باطن همه اهرم های قدرت اصلی در اکثر عرصه ها در اختيار اوست!

هنر کابينه مخفی در شوکه کردن نيروهای سياسی خودی و بعضا غير خودی است!

در حکومت اسلامی همه در برابر ولی فقيه پاسخگو هستند اما رهبر فقط در برابر الله پاسخگو است و خود را برگزيده امام زمان عجج الله فرج تعالی می پندارد، نه مردم که به آنها تمکين کند!

کابينه مخفی به رهبری سيد علی خامنه ای ـ عليرغم حمايت هشت ساله از فاسد ترين و بی کفايت ترين دولت در تاريخ ايران که به رياست محمود احمدی نژاد برقرار بود به هيچ يک از نابسامانی ها و بحران های کشور پاسخگو نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين سيد علی خامنه ای بود که محمود احمدی نژاد را در انتخابات کودتائی ۲۲ خرداد با سرکوب و خونريزی به اريکه قدرت رساند آما در نهاد کابينه مخفی بارديگر رئيس جمهور فرمانبر از رهبری جستجو می شود.

خامنه ای قبل از آنکه صلاحيت هاشمی رفسنجانی را رد می کرد ، ابتدا کابينه مخفی خود را می بايست به همه پرسی همگانی مردم می گذاشت تا معلوم شود ـ آيا مردم با رهبری او موافقند يانه ؟

غده سرطانی در نهاد قدرت ، سالهاست که در کابينه نامرئی خود را پنهان کرده است!

مردم ايران در چهار سال پيش در موقعيتی بهتر از امروز بسر می بردند.امروز با جنبش از «رای من کو؟» تا «کانديدای من کو؟» فاصله بسياری است!
http://www.iran-emrooz.net/index.php/politic/more/45697

اصلاح طلبان اينک اين چنين وانمود می کنند که همه بدبختی های مردم به رد صلاحيت هاشمی رفسنجانی متصل شده است.انگاراگر هاشمی به رياست جمهوری دست می يافت اومی توانست مانند فرشته نجات همه امورات کشوررا که در بن بست قرار گرفته است را گشوده بگشايد!

خمينی يکبار گفته بود: اگر هاشمی بميرد ،انقلاب مرده است، اما اينک خامنه ای از طريق شورای نگهبان ـ هاشمی را وادار به مرگ سياسی وادار کرده است!

اصلاح طلبان در همه عمر سياسی خويش تنها به مردم تمنا و عجز در برابر حاکمان ظالم را توصيه کرده اند و رشادت و شجاعت را عليه جباران خوار و خشونت جلو داده اند.

در کنار نيروهای اصلاح طلب در ضمن جريانات سياسی خاصی ايستاده اند که با ماسک کمونيست ، لائيک و سکولار همواره در ۳۵ ساله گذشته از ترميم نظام دفاع کرده اند!

نيروهای ياد شده از آن چنان نيروی سحر آميزی برخوردار هستند که در يک دوره ای توانستند از خمينی چهره مترقی بسازند ومدتها جنبش آزادی خواهی را عامل امپرياليستی معرفی می کدند. آنها براحتی با تبليغات گسترده سفيد را سياه جلوه می دهند و برعکس !

برای مثال آنها همواره در برلين غربی امپرياليستی وجهنمی زندگی می کردند اما هميشه برلين شرقی عقب افتاده را بهشت معرفی می کردند اما حاضر نبودند خود درآن جنت زندگی نمايند!

درسالهای اخير ـ نيروهای موسوم به اصلاح طلبان و هواداران سنتی آنها که از طيف جريانات سياسی حفظ وترميم نظام در درون اپوزيسيون خارج کشوررا نيز شامل می شوند ،مدتهاست که به مانع بزرگ شکل گيری يک جنبش ضد حکومتی تبديل شده اند!

نيروهای اصلاح طلب با تبليغات وسيع ، مردم را به گمراهی رهمنون می نمايند. آنها کسب قدرت توسط خويش را راه نجات کشور معرفی می نمايند!

اگر اصلاح طلبان به قدرت سياسی دست يابند با غول مافيائی قدرت نظامی و اقتصادی سپاه پاسداران و کابينه مخفی چه خواهند کرد؟

با وزارت مخوف اطلاعات حکومت اسلامی چگونه کنار خواهند آمد؟

رد صلاحيت هاشمی ، نيروهای اصلاح طلب را کاملا شوکه و آچمزکرد!ارزيابی آنها در شناخت قدرت و حاکميت در حکومت اسلامی کاملا غلط از آب در آمد و اين خود نشانه از ناپختگی آنها ازمافيای بيت رهبری است!

طبق قانون اساسی هيچ نيروئی حق اعتراض به رای شورای نگهبان را ندارد.اصلاح طلبان آن موقعی که کانديدای شان از جانب شورای نگهبان مورد تائيد قرارمی گيرد ، همه امور نظام را مثبت ارزيابی می کنند اما هنگامی که رد صلاحيت می شوند به دمکراسی خواهی دروغين متوسل می شود.

اصلاح طلبان آزادی را هموار برای خود خواسته اند، نه برای دگراانديشان!

هاشمی: عشق من، آقای خامنه ای است دلبستگی ام به آيت الله خامنه ای پايان ناپذير است!

در ايران دو نفر مانند من و رهبری را پيدا نمی کنيد که تا اين اندازه نزديک به هم باشند ، عشق من آقای خامنه ای است . بيش از ۵۰ سال است که ما با هم دوست و همکار هستيم و اسرار جدا از هم نداريم.
آيت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ما گاهی جدا از هم تصميم می گيريم اما وقتی به هم می رسيم متوجه می شويم که افکارمان به هم نزديک است.
http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=57603

خامنه ای با رد صلاحيت هاشمی رفسنجانی درشورای نگهبان، اين موضوع را که تنها راه نجات نظام: دوران آويختن بدامن هاشمی رفسنجانی است رابا زيرکی خاصی پس زد .

هاشمی ديگر نمی تواند در مقام رئيس مجمع تشخيص نظام باقی بماند چرا که از جانب شورای نگهبان برای اداره کشور رد صلاحيت شده است.

اينک او چگونه می تواند منافع نظام را تشخيص دهد؟

کاش هاشمی نصف شهامت حاج خانم را داشت !
http://rajanews.com/detail.asp?id=56350

قبل از برگزاری انتخابات کودتائی پيشين ،همسر مکرمه هاشمی پيشاپيش به تقلب و دزدی در آرای مردم هشدار داده بود و از مردم خواسته بود خيابانها بياند اما اين روزها ديگر خبری از اعتراض علنی وجود ندارد! براستی چرا؟

با همه تلاش های ريا کارانه هاشمی رفسنجانی ،هرگز خامنه ای نخواست ازخواب روياهای بلندپروازانه بيدار شود تا بارديگر مانند هشت سال دوران رياست جمهوری هاشمی در خدمت او قرار گيرد!
خامنه ای همواره در اين عقده روحی و روانی بسر می برد که چرا توسط هاشمی به رهبری نظام دست يافته است.

بسياری از ريش سفيدان در قبل از انقلاب هر انتقادی به اوضاع سياسی کشور را بی مورد ارزيابی می کردند.

بزرگترها هميشه قلمداد می کردند که شاه از خرابی ها خبر ندارد!

حالا دوره حکومت اسلامی هست و خامنه ای از همه چيز خبر دارد اما خودش را به خواب خرگوشی زده است!

همه گزارش ها که حتی از جانب رسانه های گروهی جمهوری اسلامی انتشار می يابد از خرابی سخن می گويند اما خامنه ای از پيشرفت و ترقی کشور سخنرانی می کند و حضار منتقد همچون هاشمی رفسنجانی سالهای متمادی در پيشگاه او سکوت اختيار می کرد اما هاشمی اين روزها برای کسب قدرت سياسی بر روی بحران های مختلف ذاتی حکومت اسلامی انگشت نهاده است تا خود را محبوب جلوه دهد!

حجاريان: با زيرکی لباس توسعه سياسی را به قامت هاشمی پوشانديم
http://ali-kazemi.mihanblog.com/

شوربختانه در دورانی بسر می بريم که اپوزيسيون پراکنده و بی برنامه در ۳۵ ساله گذشته نتواسته است تا از هيچ يک از بی تدبيری های حکومت اسلامی بدرستی بهره برداری نمايد تا عليه رژيم سياسی ورشکسته يک جنبش سراسری فراهم سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016