سه شنبه 7 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: ۵۰ ميليون و ۳۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر واجد شرايط رای دادن هستند

• همه استان های کشور و مخصوصاً ستاد انتخابات وزارت کشور کاملا آماده هستند تا انتخاباتی پرشور را به مرحله اجرا در آورند.

ايلنا ـ مصطفی محمد نجار صبح امروز در حاشيه نشست وزير کشور با استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اينکه از امروز ۱۷ روز تا آغاز روز انتخابات باقی مانده است ما سعی کرديم در حضور استانداران سراسر کشور آخرين فرايندهای اجرايی انتخابات را مرور کنيم و همچنين نکاتی را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات به اين عزيزان گوشزد کنيم.

به گزارش خبرنگار ايلنا وی افزود: خوشبختانه همه استان های کشور و مخصوصا ستاد انتخابات وزارت کشور کاملا آماده هستند تا يک انتخابات پرشور را به مرحله اجرا در آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير کشور با ارائه آمار واجدين شرايط رای دهنده در انتخابات يازدهم رياست جمهوری اظهار کرد:‌ طبق آمار دقيق استخراج شده توسط وزارت کشور در اين دوره از انتخابات ۵۰ ميليون و ۳۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر واجد شرايط رای دادن هستند و از اين ميان يک ميليون ۶۳۱ هزار و ۲۰۶ نفر نيز رای اولی خواهند بود و از اين رای اولی ها ۸۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر مرد و ۷۹۹ هزار و ۵۶۲ نفر اين رای دهنده ها نيز خانم هستند.

وی در رابطه با انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها نيز گفت: در شرايط کنونی اين مرحله از انتخابات نيز در مسير تاييد صلاحيت ها است و طبق برنامه ريزی انجام شده از ۱۶ خرداد تبليغات شوراها نيز شروع و تا ۲۳ خرداد ادامه خواهد داشت.

نجار در ادامه با اشاره به روند مشارکت ايرانيان خارج از کشور در انتخابات گفت: قاعدتاً ما به موازات امکاناتی که در داخل کشور داريم و همان اندازه نيز امکانات لازم برای ايرانيان خارج از کشور مهيا خواهد شد. طبق فعاليت های انجام شده قرار است ۲۸۵ مرکز در سفارتخانه های ايران در سراسر دنيا در روز انتخابات فعال شوند.

وی در رابطه با پيش بينی وزارت کشور از مشارکت عمومی مردم در انتخابات اظهار کرد: ما مجری قانون هستيم و سهم ما نيز از اين انتخابات برگزاری قانونی و هرچه سالمتر آن است من فکر می کنم اين مردم هستند که بايد قانوناً پای صندوق های رای حاضر شده و حضور حداکثر در اين انتخابات داشته باشند چه اينکه مردم ما همواره در مقاطع حساس نشان داده اند که حضوری پررنگ پای صندوق ها خواهند داشت.

وزير کشور در پاسخ به سوالی مبنی براينکه آيا در ايام انتخابات مرزهای کشور برای تامين امنيت انتخابات بسته خواهد شد گفت: مطمئناً ما هر کاری نياز باشد انجام می دهيم اما خوشبختانه کشور ما يک کشور امن است و بعيد می دانم مشکلی به وجود بيايد.

وی در پايان در رابطه با برنامه های وزارت کشور در صورت دو مرحله ای شدن انتخابات گفت: اگر اين اتفاق بيفتد قطعاً ما طبق قانون عمل کرده و جمعه بعد از انتخابات مرحله دوم آن را برگزار خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016