سه شنبه 7 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشريح برخی اقدامات امنيتی برای انتخابات

ايسنا ـ معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور گفت: چنانچه آمادگی باشد و اگر لازم شد، برخی مرزهای کشور را در ايام انتخابات می‌بنديم که البته اين عرف هم بوده و ما در اجلاس غيرمتعهدها نيز برخی مرزها را بستيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، علی عبداللهی در حاشيه نشست معاونين سياسی امنيتی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بيان اينکه "مسئول تامين امنيت انتخابات،‌ وزارت کشور و شورای امنيت کشور است و همه دستگاه‌های امنيتی،‌ انتظامی،‌ نظامی، اطلاعاتی و قضايی عضو آن هستند"، گفت: با مشورت و همفکری همه دستگاه‌های موثر تصميمات در اين شورا اتخاذ می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مساله امنيت ملی بحثی نيست که با شروع ثبت‌نام و طرح‌ريزی جدول انتخابات آغاز شود و از مدت‌ها قبل کار امنيتی ايجاب می‌کند که برنامه‌ريزی‌ها در اين راستا شروع شود و پيش‌بينی‌های و پيشگيری‌های لازم انجام شود و چنانچه که مواردی هم پيش آمد اقدامات لازم انجام شود.

عبداللهی در ادامه اظهار کرد: تلاش جامعه امنيتی اين است که هزينه‌های امنيتی در جامعه را کاهش دهد. ما ديديم در فتنه ۸۸ هزينه‌های زيادی به کشور تحميل شد و برخی موضع‌گيری‌ها اين هزينه‌ها را بوجود آورد. بنا نيست اين اتفاق تکرار شود به همين دليل برنامه‌ريزی‌های مختلفی صورت گرفته است.

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور با بيان اينکه "از خود مرزها اقداماتی انجام داده‌ايم و برای کنترل مرزها مواردی را مورد توجه قرار داده‌ايم"، گفت: استقرار نيرو و تقويت تجهيزات، کنترل گلوگاه و مرزهای رسمی از جمله اين اقدامات است.

وی در ادامه تاکيد کرد: چنانچه آمادگی باشد و اگر لازم شد برخی مرزها در ايام انتخابات ببنديم که البته اين عرف هم بوده و ما در اجلاس غيرمتعهدها برخی مرزها را بستيم منتهی اين بار زودتر گفتيم تا‌ آمادگی باشد و وزارت خارجه اقدامات لازم با کشورهای ديگر انجام دهد و البته اين احتمال است که اگر لازم شد اين آمادگی وجود داشته باشد.

عبداللهی با بيان اينکه "در حوزه آمادگی داخلی نيز هماهنگی‌های لازم با نيروی انتظامی انجام شده است"، افزود: شخص من جلسات متعددی با فرمانده محترم ناجا داشته‌ام و همه برنامه‌ها مرور شده مرتب کنترل می‌شود و ما با معاونين سياسی و امنيتی استانداران جلسات متعددی داريم تهديدات را پيگيری و رصد می‌کنيم.

وی اضافه کرد: در هفته دو روز در دو جلسه شرکت می‌کنم و در اين جلسات دستگاه‌ها وضعيت امنيتی را کشور را مرور و روند پيشرفت امنيت در بحث انتخابات مورد توجه قرار می‌دهند ما هيچ مشکلی نمی‌بينيم.

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور، مردم را بزرگترين يار و ياور امنيت کشور خواند و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در روز انتخابات و پس از آن هيچ مشکلی نخواهيم داشت.

خبرنگاری از عبداللهی پرسيد "در روز اعلام احراز صلاحيت‌ها نيروهای انتظامی در سطح شهر حاضر بودند؛ آيا به شما در اين باره گزارش شده بود؟" که وی پاسخ داد: به هر حال ما اقدامات لازم را انجام می‌دهيم. بخشی از اقدامات ما منبع اطلاعاتی دارند و بخشی نيز احتمالات است و ما هم چنين بر اساس تجربياتی که داشته‌ايم بايد برخی اقدامات را انجام دهيم. در آن روز نيز بخشی از نيروهای که به ميدان آمده بودند بر مبنای اطلاعات آمدند و اتفاقا آن روز با مانوری که نيروی انتظامی از قبل پيش‌بينی کرده بود همزمان شده بود که بخشی از آن نيروها به خاطر مانور در خيابان‌ها حضور داشتند.

وی افزود: بنابراين بخشی از نيروها به خاطر مانور در عرصه حاضر بودند و برخی ديگر هم بخاطر پيش‌بينی‌های ما بود که طی آن احتمال داده می‌شد برخی کارهايی انجام دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016