سه شنبه 7 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا اکوانیان، وبلاگ نويس و فعال حقوق بشر به دادگاه انقلاب احضار شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر ـ رضا اکوانیان، وبلاگ نویس، شاعر و فعال حقوق بشر، دیروز دوشنبه ۶ خرداد بوسیله احضاریه مکتوبی که برای وی ارسال شد، به دادگاه انقلاب شهرستان یاسوج احضار شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، بر اساس سند احضاری که در اختیار کمیته قرار گرفته است، بدون اشاره به اتهام وارده از وی درخواست شده که در ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۷ خرداد جهت دفاع از اتهامات وارده به دادگاه انقلاب شهرستان یاسوج مراجعه کند.

رضا اکوانیان، فعال حقوق بشر حدود ساعت ۳ نیمه شب و در روز یکشنبه چهارم فروردیم ماه ۱۳۹۲ در پی‌ مراجعه ماموران امنیتی به محل سکونتش بازداشت و پس از تفتیش منزل، وسایل شخصی‌اش از جمله لپ‌تاپ، هارد اکسترنال، اسکنر، پرینتر، موبایل و دست نوشته‌هایش ضبط شده بودند. وی سرانجام پس از گذشت ۱۷ روز در تاریخ ۲۱ فروردین ماه به قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد و گفتنی است که در دو هفته ابتدای بازداشت خانواده ایشان در بی‌ خبری مطلق از سلامتی‌ و محل نگهداری ایشان به سر می‌‌بردند.

اکوانیان، نویسنده وبلاگ «سالهای خوب سگی‌»، پیشتر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ نیز توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و به اتهام «توهین به رییس جمهوری و رهبر در وبلاگ»، «شرکت در تجمعات اعتراضی تهران» ‌ و «ارتباط با بیگانگان از طریق ارسال اخبار و گزارشات» از طرف قاضی طهماسبی رئیس شعبه یکم دادگاه انقلاب یاسوج به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016