دوشنبه 13 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی: جای ميرحسين و رهنورد اين روزها خيلی خالی است

کلمه ـ سيدمحمد خاتمی در ديدار دختران ميرحسين و رهنورد با تاکيد بر اينکه ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد دلسوزان کشور و مردم هستند، گفت که جای موسوی و رهنورد اين روزها خيلی خالی است و ای کاش می شد از نظرات ايشان استفاده کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه، دختران ميرحسين و رهنورد که به ديدار سيدمحمد خاتمی، رييس جمهور سابق کشورمان رفته بودند با اشاره بر بی خبری از وضعيت پدر و مادرشان خاطرنشان کردند که مدتی است هيچ ارتباطی با آن ها ندارند و در ديدار روزعيد نوروز نيز آنقدر فضای امنيتی سنگينی بر جو ملاقات حاکم بوده که آن ها حتی اجازه پيدا نکرده اند به پدر خود نزديک شوند.

در اين ديدار دختران نخست وزير هشت سال دوران دفاع مقدس با تشريح وضعيت امنيتی ای که ماموران در زندگی شخصی شان ايجاد گفته اند، گفتند: ما به شدت تحت فشار هستيم. جدا از نگرانی از اينکه پدر و مادرمان در دست کسانی اسيرند که از پدر و مادر ما نفرت دارند، نگرانی ما از اين است که هيچ نظارتی بر روی زندانبانان و رفتار آن ها وجود ندارد و پدر و مادر ما دور از چشم ها به سرمی برند.

دختران ميرحسين و رهنورد: برايمان پرونده سازی می کنند و امنيت مان از بين برده اند

به گفته‌ی دختران ميرحسين موسوی در اين مدت بارها پيش آمده که تا ماه ها بی خبری از آنها نگرانی ها را از وضعيت جسمی و نگهداری آنان بيشتر کرده است.

دختران ميرحسين و رهنورد در ادامه با اشاره به اينکه آزار و اذيت ماموران همچنان در برخورد با خانواده وجود دارد تصريح کردند که ماموران امنيتی اخيرا دوباره پرونده سازی جديدی را برای آنها آغاز کرده اند و مرتب به حريم خصوصی آن ها سرک می کشند و امنيت مان از بين برده اند.

سيدمحمد خاتمی: ای کاش می شد از نظرات ميرحسين و رهنورد استفاده کرد

سيدمحمد خاتمی نيز در اين ديدار ضمن ابراز دلتنگی برای موسوی و رهنورد اظهار اميدواری کرد که پس از انتخابات حصرها و حبس ها پايان پيدا کند.

رييس جمهور سابق کشورمان گفت: ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد دلسوزان کشور و مردم هستند و جای آنها اين روزها خيلی خالی است، ای کاش می شد از نظرات ايشان استفاده کرد.

دختران موسوی: حق دوستی و برادری را برای پدر ما به جا آورديد

همچنين دختران ميرحسين در اين ديدار با تشکر از صبوری آقای خاتمی، از صحبت ها و مواضع روشن و دلسوزانه وی قدردانی کرده و خاطرنشان کردند: از اينکه صدای مظلوميت پدر مادر ما را در فرصت های هرچند تنگ و تحت فشاری که فراهم می شود، رسانده ايد و حق دوستی و برادری را به جا آورده ايد سپاسگزاريم.

آن ها در پايان افزودند: پدر ما نيز هميشه اين دوستی و علاقه را نسبت به شما داشتند و دارند و بارها تاکيد کرده اند که ای کاش مسئولين به جای بسياری از رفتارها قدر اين دلسوزی ها و تجربيات را می دانستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016