سه شنبه 14 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی جوری وعده بدهيد که بعدها نگوييد عده‌ای نگذاشتند و نشد

• رای به هر نامزدی در انتخابات، رای به جمهوری اسلامی است. رای اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است

ايلنا ـ حضرت آيت الله خامنه‌ای درباره مسئله انتخابات آينده گفتند: رای به هر نامزدی در انتخابات، رای به جمهوری اسلامی است. رای اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است.

به گزارش ايلنا،رهبر معظم انقلاب امروز در جمع زائران حرم مطهر امام خمينی در مراسم سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوری اسلامی گفتند: ۱۴ خرداد مظهر دلبستگی به امام راحل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان همچنين با بيان اين که پانزده خرداد نشان دهنده پيوند مستحکم مردم و روحانيت بود، اشاره کردند: باور به خدا، باور به مردم و خود سه ويژگی بارز امام راحل بود.

حضرت آيت الله خامنه‌ای در ادامه تاکيد کردند: امام "ما می‌توانيم" را در خود و مردم زنده کرد.

ايشان خاطرنشان کردند:امام به ملت ايران اعتقاد داشت، ايمان عميق مردم را که در زير اندودهای دنياطلبان مخفی شده بود، شکوفا کرد و غيرت دينی مردم را برانگيخت و ملت ايران الگوی استقامت و بصيرت شد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای اظهار داشتند:اينکه امام در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر لحظه‌ای از پا ننشست به خاطر اين بود که آنها دشمن مردم بودند و امام نيز با دشمن مردم دشمن بود.

ايشان گفتند:قبل از انقلاب سران فاسد، خائن، پول پرست، غرق در شهوات و لذت‌های مادی و حيوانی بر ايران حکمرانی می کردند اما بعد از انقلاب نمايندگان مردم جای آنها را گرفتند.

رهبر انقلاب تصريح کردند: ‫ملت ايران در همه ميدانها در اين سی سال پيروز شده است.

ايشان گفتند: ملت راه و انگيزه خود را اصلاح کرد و خدا کمک کرد و نتيجه هم آن شد که ايران وابسته به ايران مستقل تبديل شد‬.

حضرت آيت الله خامنه‌ای با اشاره اينکه زيربناهای فراوان در اين کشور به برکت انقلاب ساخته شده است،اظهار داشتند: ما اگر خودمان را مقايسه کنيم با ايران دوران طاغوت، اين برجستگی‌ها به چشم می‌آيد اما اگر خودمان را مقايسه کنيم با ايران مطلوب، راه طولانی در پيش داريم

رهبر انقلاب اظهار داشتند: دشمنان اميد دارند که انتخابات يا سرد باشد يا دنبال انتخابات فتنه به وجود بياورند کما اين که در سال ۸۸ به دنبال آن انتخابات پرشور فتنه درست کردند.

ايشان در ادامه تصريح کردند:دشمنان می‌خواهند از اين انتخابات تهديدی درست کنند عليه نظام اسلامی در حالی که انتخابات فرصت بزرگ نظام اسلامی است.

حضرت آيت الله خامنه‌ای بيان کردند:دشمنان اين ملت روز ۹دی را فراموش می‌کنند. آن کسانی که فکر ميکنند در اين مملکت يک اکثريت خاموش و مخالف نظام جمهوری اسلامی است، يادشان رفته است که جمعيت عظيم در اين سی و چند سال در ۲۲ بهمن به صحنه می‌آيند و شعار مرگ بر آمريکا ميگويند.

ايشان خطاب به نامزدها تاکيد کردند: جوری حرف بزنيد که اگر در خرداد سال آينده نوار امروزتان را پخش کردند شرمنده نشويد.جوری وعده بدهيد که اگر از شما پيگيری کردند نگوييد عده ای نگذاشتند و نشد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای گفتند: آن کسانی که امروز با مردم حرف ميزنند آنچه را که توانايی آن را دارند و مردم به آن نياز دازند قول بدهند با عقل و درايت، از ظرفيتهايی قانون اساسی استفاده کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016