پنجشنبه 16 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: دبیرخانه آژانس مقصر طولانی شدن مذاکرات با ایران است

ايسنا ـ نماينده دائم ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی با اشاره به اظهارات مديرکل آژانس درباره مذاکرات ايران و اين آژانس گفت: اين دبيرخانه آژانس است که مذاکرات را طولانی کرده است و بايد سرزنش شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



علی اصغر سلطانيه در گفت و گو با خبرنگار انرژی هسته ای ايسنا، با اشاره به اظهارات آمانو مبنی بر اينکه مذاکرات ايران و آژانس در يک دور باطل افتاده است، با بيان اين که "من هم اين مساله را قبول دارم"، افزود: اما اين آژانس است که موضوع را طولانی کرده و بايد سرزنش شود. در مذاکرات اخير در وين آنها موضوعی را که درباره اش به توافق رسيده بوديم مجددا مطرح کردند.

وی ادامه داد: تا زمانی که مداليته تدوين نشود و خواست ها در آن چارچوب قرار نگيرد، امکان توافق وجود ندارد و اين نظر ايران را هر کشور عضو آژانس آن را تاييد می کند. سلطانيه تاکيد کرد: برای رسيدن به توافق بر سر مداليته بايد مدارک مربوط به ابعاد احتمالی نظامی تحويل ايران شود. همچنين بايد پايان کار برای ما روشن باشد و اينکه وقتی به سوالات پاسخ داد، در پايان موضوع مختومه شود.

سلطانيه افزود: فعاليت های هسته يی ايران تحت نظارت کامل آژانس است که بر اساس گزارش آمانو از مسير صلح آميز انحراف نداشته است و بهتر است برخی کشورهای غربی به جای جنجال سياسی در آژانس اجازه دهند ايران و آژانس در فضای آرام به کار خود ادامه دهند. همچنين در چارچوب ۱+۵ بايد رويکرد مثبت، سازنده و توام با احترام متقابل باشد و آنها بدون تاخير به پای ميز مذاکره بازگرداند.

وی در پايان با بيان اينکه امام خمينی (ره) سلاح هسته يی را محکوم کرده اند و رهبری ايران هم حرام بودن صلاح هسته يی را اعلام کردند، گفت: ايران متعهد به ان.پی.تی است اما هرگز از حق غيرقابل انکار استفاده از انرژی صلح آميز هسته يی دست نخواهند کشيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016