شنبه 18 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس خانه صنعت و معدن ايران: بيش از ۴۰ درصد از فعاليت های توليدی در کشور تعطيل شده‌اند

ايلنا ـ هم‌اکنون بيش از ۴۰ درصد از فعاليت‌های توليدی در کشور تعطيل شده‌‌اند که علت اصلی آن بالا بودن نرخ بهره‌های بانکی و افزايش نرخ ارز بوده است که صنعت کشور را در سال گذشته و امسال با بحران رو‌به‌رو ساخت.

رئيس خانه صنعت و معدن ايران گفت: بيش از۴۰ درصد از فعاليت‌های توليدی در کشور تعطيل شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش خبرنگار ايلنا، هادی غنيمی فرد، رئيس خانه صنعت و معدن ايران در يک نشست خبری اظهار داشت: هم‌اکنون بيش از ۴۰ درصد از فعاليت‌های توليدی در کشور تعطيل شده‌اند که علت اصلی آن بالا بودن نرخ بهره‌های بانکی و افزايش نرخ ارز بوده است که صنعت کشور را در سال گذشته و امسال با بحران رو‌به‌رو ساخت.

غنيمی‌فرد افزود: در سال گذشته با وجود هجمه‌های گوناگون و فشار تحريم‌ها ۶۰ درصد از صنعت توانست فعال باشد هر چند مافيا طی اين مدت سود کلانی به جيب زد و کالايی را که با نرخ ۸۰۰ تومانی در انبار‌ها نگه داشتند با نرخ ۴ هزار تومانی به مردم فروختند.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها خاطر نشان کرد: با وجود فشارهای خارجی بانک‌های عامل هم از اختصاص تسهيلات صنعت از صندوق توسعه ملی خودداری کرده‌اند.

غنيمی فرد گفت: اگر توليد ملی زنده باشد نياز ما به فروش نفت کاسته می‌شود و سهم ما از توليد ناخالص داخلی افزايش خواهد يافت.

در ادامه حسين ساسانی، دبير کل کنفدراسيون صنعت در خصوص دهه توليد ملی صنعت ومعدن خاطر نشان کرد: صنعت موتور محرکه اقتصاد است و صدای صنعت بايد به گوش همهجامعه برسد.

وی افزود: متاسفانه تفاهم‌نامه‌های امضاء شده با وزارت صنعت درباره تأمين نقدينگی صنايع اجرايی نشده‌اند و تصميم‌گيری‌ها و سياست‌گذاری در حوزه اقتصاد يکپارچه نيست و به صورت جزيره‌ای عمل می‌شود.

ساسانی تصريح کرد: در شرايط کنونی که هيچ مالياتی از سپرده‌های بانکی گرفته نمی‌شود، فضا برای کار در بخش صنعت مناسب نبوده و توجيه اقتصادی ندارد.

وی گفت: وزارت صنعت به عنوان بخش حاکميتی بايد در حل مشکلات کلان صنعت به صنعتگران ياری بيشتری دهد.

همچنين معصومی رييس مرکز پژوهش و صنايع نوين در وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين نشست گفت: بحث فرهنگ و توليد ۲ مقوله‌ای است که بايد به کمک يکديگر بيايند تا بتوانيم سقف توانمندی‌هايمان را حوزه صنعت افزايش دهيم.

وی خاطر نشان کرد: در سالی که با عنوان سال حماسه سياسی و اقتصادی معرفی شده است برگزاری دهه صنعت و معدن به بخش خصوصی سپرده شده است که در اين مدت ۱۳ نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

معصومی در خصوص ميزان صادرات غير نفتی در سال ۹۱ گفت: صادرات غير نفتی در سال گذشته ۴۱. ۳ ميليارد دلار بوده است که هر چند نسبت به سال ۹۰ با ۶ درصد کاهش همراهبود اما با همت بخش خصوصی کاهش صادرات دو بخش می‌عانات گازی و پتروشيمی جبران شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016