یکشنبه 19 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه ضيايی آزاد، از زندانيان دهه ۶۰، بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - فاطمه ضيايی آزاد فعال سياسی و از زندانيان دهه ۶۰ با هجوم ماموران امنيتی در منزل خود بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، صبح روز شنبه ۱۸ خرداد ماه مامورين امنيتی با هجوم به خانه فاطمه (حوری) ضيايی آزاد ضمن تفتيش منزل، وی را بازداشت و وسايل شخصی وی را با خود بردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



يکی از نزديکان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "تا کنون هيچ خبری از محلی که وی را به آنجا انتقال داده اند نداريم و حوری ضيايی تا اين لحظه با خانه تماسی نداشته است. ما احتمال ميدهيم وی را به بند امنيتی ۲۰۹ اوين انتقال داده اند."

وی همچنين ادامه داد: "حوری ضيايی بدليل سن بالا و بيماری ام. اس از شرايط جسمی بسيار بدی برخوردار است و ما نگران سلامتی وی هستيم."

فاطمه ضيايی آزاد، ۵۴ ساله و از زندانيان سياسی سابق در ايران است که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ به مدت پنج سال در زندان به سر برده است.

وی در تاريخ ۲ بهمن ماه ۱۳۸۷ نيز يکبار ديگر به خاطر تردد به عراق به منظور ديدار با دو دخترش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد.

وی که از بيماری ام.اس رنج می‌برد مدت ۱۰۰ روز را در سلول‌های انفرادی سپری کرد. فاطمه ضيايی مدت هفت ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوين سپری کرد تا سرانجام به بند عمومی زنان زندان اوين منتقل شد.

وی پس از اينکه در دادگاه انقلاب به ۲ سال حبس تعزيری محکوم گرديد در دی ماه سال ۱۳۸۸ از زندان آزاد شد.

گفتنی است، همسر وی "محمود عظيمی" از فعالان سياسی سرشناس است که تا کنون سابقه چندين مورد بازداشت را در پرونده خود داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016