سه شنبه 7 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه مجدد محمدصادق هنرورشجاعی در دادگاه روحانيت

خبرگزاری هرانا - محمدصادق هنرورشجاعی روحانی منتقد و زندانی، روز شنبه ۵ خرداد ماه بدون اعلام قبلی در دادگاه ويژه روحانيت محاکمه شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، روز شنبه ۵ خرداد ماه محمد صادق هنرورشجاعی، روحانی منتقد ولايت فقيه که در بند ويژه روحانيت زندان اوين در حال تحمل محکوميت ۴ ساله خود است، بدون اعلام قبلی و بدون وکيل و اطلاع از مفاد کيفرخواست صادره، به شعبه سوم دادگاه ويژه روحانيت تهران به رياست قاضی باقری انتقال يافت و مورد محاکمه قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين روحانی منتقد نخست به عدم امکان مطالعه کيفرخواست به استناد ماده ۱۹۰ قانون آيين دادرسی کيفری اعتراض نمود که با پيشنهاد تجديدجلسه از جانب قاضی باقری مواجه گرديد، اما ترجيح داد از خود دفاع نمايد و جلسه محاکمه برگزار گردد.

در کيفرخواست صادره عليه هنرور شجاعی که مربوط به فعاليتهای او درايام مرخصی اش در تابستان سال گذشته بوده است، وی متهم گرديده به "اهانت به آيت الله خمينی از طريق مصاحبه با سايت رسام" ، "تبليغ عليه نظام"، "نقض حکم خلع لباس روحانيت" و نيز اتهامی تحت عنوان "اظلال و گمراه نمودن جامعه از طريق رد نظريه ولايت فقيه و به ارتداد کشاندن جامعه از اين طريق".

در اين جلسه محاکمه همچنين تک تک مصاحبه ها و مقالات ونيز سخنرانی اين روحانی منتقد در سرای اهل قلم در تابستان ۹۱ مورد طرح و تحقيق و سوال از جانب قاضی دادگاه قرار گرفت.

هنرور شجاعی نيز در مقام پاسخ به استناد قانون اساسی اساسا دادگاه ويژه روحانيت را غير قانونی و غير مشروع دانست و احکام آن را غيرنافذ اعلام نمود.

گفتنی است، در پايان جلسه محاکمه مدير دفتر دادگاه با حمله به سوی اين روحانی منتقد يادداشتهای او در مقام دفاع را به زور ميگيرد که اين امر باعث درگيری لفظی و اهانت قاضی باقری به هنرور شجاعی ميگردد.

لازم به يادآوريست، از آبان ۸۹ که اين روحانی منتقد بازداشت و زندانی شده، اين سومين پرونده ايست که عليه او تشکيل ميگردد و در دادگاه ويژه روحانيت مورد محاکمه قرار ميگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016