دوشنبه 20 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای نگهبان: تاکنون بحث بررسی مجدد صلاحيت هيچ يک از کانديداها مطرح نشده است

• تذکراتی که تاکنون به برخی نامزد‌ها داديم در چارچوب تجمعات خيابانی بوده است که خوشبختانه از سوی اين نامزد‌ها نيز مورد قبول واقع شده و آن‌ها اين مساله را رعايت کردند.

ايلنا ـ سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگرچه طبق ماده ۵۸ قانون انتخابات، شورای نگهبان می‌تواند بررسی مجدد صلاحيت نامزد‌ها را انجام دهد و ممکن است تا روز اخذ آرا به نامزد‌ها تذکراتی دهد اما تاکنون برررسی مجدد صلاحيت هيچ يک از کانديدا‌ها مطرح نبوده و اين مساله را تکذيب می‌کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، عباسعلی کدخدايی سخنگوی شورای نگهبان پس از پايان جلسه ديدار با روسای ستاد انتخابات کانديداهای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری گفت: هر چه به ۲۴ خرداد ماه نزديک‌تر می‌شويم شور و احساسات مردم در فضای انتخابات بيشتر می‌شود. در تعاملی که شورای نگهبان با ستادهای انتخاباتی نامزد‌ها دارد تلاش شد تا اين تعامل افزايش پيدا کند در همين راستا از روسای ستادهای کانديدا‌ها درخواست کرديم تا در شورای نگهبان حضور داشته باشند.

وی گفت: در اين جلسه توضيحاتی داده شد و وظايف شورای نگهبان برای کانديد‌اها تشريح شد و نکاتی که نامزد‌ها بايد طبق قانون رعايت کنند بار ديگر گفته شد.

کدخدايی افزود: علاوه بر اين همچون دور گذشته تشخيص بر اين بود که هر يک نامزد‌ها نماين،دگانی را معرفی کنند تا در ۲۴ خرداد ماه در ستاد انتخاباتی شورای نگهبان حضور داشته باشند و از نزديک اقدامات ما را مشاهده کنند و اگر شکايتی است هر چه سريع‌تر به ما ارائه دهند تا آن را بررسی کنيم و نتيجه را‌‌ همان روز به آن‌ها بگوييم.

کدخدايی با تاکيد براينکه اين اقدامات برای افزايش اطمينان نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها انجام می‌شود، گفت: انشاالله انتخاباتی سالم و شفاف برگزار خواهد شد.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به خبر يکی از سايت‌ها مبنی بر بررسی مجدد صلاحيت روحانی در شورای نگهبان از کدخدايی در خصوص صحت اين مساله سوال کرد که وی ضمن تکذيب اين موضوع گفت: چنين چيزی وجود نداشته است متاسفانه برخی اخباری که منعکس می‌شود موجب تعجب ما نيز است. اگر چه طبق ماده ۵۸ قانون انتخابات، شورای نگهبان می‌تواند بررسی مجدد صلاحيت کانديدا‌ها را داشته باشد و ممکن است تا روز اخذ آرا به نامزد‌ها تذکراتی بدهد اما تاکنون بررسی مجدد صلاحيت هيچ يک از نامزد‌ها مطرح نبوده است و من اين مساله را تکذيب می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری در خصوص قانونی بودن تجمعات خيابانی برخی از کانديدا‌ها نيز گفت: آنچه به عنوان دستورالعمل اجرايی وزارت کشور به نامزد‌ها ابلاغ شده است لازم الرعايت است و اگر فرا‌تر از مصداق تبليغات قانونی باشد قطعا مدنظر قرار خواهد.تذکراتی که تاکنون به برخی نامزد‌ها داديم نيز در همين چارچوب بوده است که خوشبختانه از سوی اين نامزد‌ها نيز مورد قبول واقع شده و آن‌ها اين مساله را رعايت کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016