دوشنبه 20 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام خروجی ائتلاف اصلاح طلبان تا ساعاتی ديگر

فرارو- يک فعال سياسی اصلاح طلب از اعلام نتيجه شورای حکميت درباره ائتلاف تا ساعاتی ديگر خبر داد.

دکتر محمد جواد حق شناس استاد دانشگاه و فعال سياسی اصلاح طلب در گفتگو با فرارو گفت: «در حال حاضر نگاه ائتلاف به گرفتن امتياز معطوف نيست. يعنی حمايتی که اصلاح طلبان از ائتلاف می کنند فارغ از گرفتن و دادن هرگونه امتياز است. بلکه نگاه بيشتر يک نگاه ملی است و بر اين باور هستند که در شرايط کنونی برای رهايی کشور از بحران تفکر اصلاح طلبانه می تواند يک گام رو به جلو باشد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين سوال که آيا اصلاح طلبان مطمئن هستند پس از حمايت از آقای روحانی و در صورت پيروزی در انتخابات ايشان همان تفکر اصلاح طلبی مدنظر اصلاح طلبان را نمايندگی کند؟، گفت: «خير و اصلا همچين انتظاری هم ندارند. بحث اين است که نتيجه ائتلاف هرچه باشد دو طرف به آن پايبند هستند و نه اصلاح طلبان از اعتدال گرايان انتظار ويژه دارند و نه اعتدال گرايان از اصلاح طلبان انتظار ويژه دارند.»

وی ادامه داد: «اتفاقی که افتاده اين است که مجموعه اصلاح طلبان و اعتدال گرايان به اين نتيجه رسيدند که برای اداره کشور در چهار سال آينده فضايی فراهم شود که يک مديريت منطبق با عقلانيت در کشور حاکم شود که اين مديريت را در اين دو چهره (عارف و روحانی) می بينند و لذا شانس هر کدام برای پيروزی بيشتر باشد از وی حمايت می کنند.»

حق شناس با بيان اينکه تا ساعاتی ديگر نتيجه شورای حکميت اعلام خواهد شد گفت: «تا پايان وقت امروز برای مخاطبين اصلاح طلب و اعتدالگرايان نتيجه شورای حکميت اعلام می شود و آنگاه می ماند نظر دو نامزد که طبيعتا انتظار می رود تمکين کنند. چرا که قبلا اعلام کرده بودند از نتيجه شورای حکميت تمکين می کنند.»

وی تاکيد کرد: «نتيجه شورای حکميت تا ساعاتی ديگر اعلام خواهد شد اما اينکه دو نامزد از اين نظر تمکين کنند يا نکنند مربوط به مرحله بعد است که بنده اکنون در اين خصوص پيش بينی نمی کنم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016