سه شنبه 21 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر در ايران به زندان رفتند

خبرگزاری هرانا - مديرکل پيشگيری‌های امنيتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم قوه قضاييه، با بيان اينکه "نرخ رشد جهانی جرايم ۵ درصد است، در حالی‌که جرايم در ايران بيشتر از آمار جهانی رشد دارد"، گفت: در سال گذشته يک ميليون و ۵۰۰ هزار نفر به خاطر جرايم مختلف در کشور دستگير شدند که ۶۰۰ هزار نفر آن‌ها در زندان به‌سر می‌برند.

بنا به گزارش ايسنا، سيد‌محسن صادقی در هفتمين نشست شورای پيشگيری از وقوع جرم استان يزد با اشاره به اين که نرخ رشد جرايم متاسفانه روز به روز در حال افزايش است، افزود: ۷۰ درصد از زندانيان فاقد سابقه کيفری و ۳۰ درصد نيز سابقه‌دار هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين که يک هزار و ۹۳۰ عنوان مجرمانه در قوانين کشور وجود دارد، گفت: اولويت ما بايد بررسی ۱۰ يا ۲۰ جرم اول باشد.

صادقی، ۱۰ جرم اول کشور را به ترتيب سرقت مستوجب تعزير، ضرب و جرح عمدی، ايراد صدمه بدنی غيرعمد، توهين، تهديد، تخريب، نگهداری و مالکيت مواد مخدر، استعمال مواد مخدر، صدور چک بلامحل و کلاهبرداری ذکر کرد و افزود: نرخ رشد جهانی جرايم ۵ درصد است در حالی‌که جرايم در ايران بيشتر از آمار جهانی رشد دارد.

وی اظهار کرد: در استان يزد تصادفات جرم اول و پس از آن سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهين، نگهداری و مالکيت مواد مخدر در رده های بعدی قرار دارند.

صادقی تصريح نمود: سالانه بيش از ۱۱ تا ۱۳ ميليون پرونده در دستگاه قضايی تشکيل و رسيدگی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016