دوشنبه 6 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان ملل: مبارزه با تروريسم بايد بدون نقض حقوق بشر انجام شود

راديو زمانه ـ ناوی پيلای، کميسر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز گفت: "مبارزه با تروریسم از طريق محدود کردن حقوق فردی و سوء استفاده از مظنونان، خطر عوارض جانبی و تشدید مسئله را در بر دارد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش رويترز، ناوی پيلای که در بازگشايی نشست بهاری شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی می‌کرد از "نقض جدی حقوق بشر در چارچوب مبارزه عليه تروريسم" سخن گفت و تأکيد کرد: "اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کنند، تروریسم را نابود نمی‌کنند، بلکه آن را تغذیه می‌کنند."

کميسر حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنين گفت ادامه استفاده از بازداشتگاه گوانتانامو توسط آمريکا "نمونه‌ای از ناتوانی در مبارزه علیه تروریسم با حفظ احترام به حقوق بشر، به‌ويژه حق برخورداری از یک محاکمه عادلانه" است.

در زندان گوانتانامو ۱۶۶ زندانی از ۲۳ مليت مختلف که پس از رويداد تروريستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نيويورک دستگير شده‌اند، به‌سر می‌برند و بسياری از آنان هنوز تفهيم اتهام نشده‌اند.

ناوی پيلای گفت: "ادامه بازداشت بسياری از آنان به‌منزله بازداشت خودسرانه و نقض قوانين بين‌المللی محسوب می‌شود و چنین بی‌عدالتی‌ای ابزاری ایده‌آل در خدمت تروريسم خواهد بود."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016