شنبه 25 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آیا روحانی حکم ریاست جمهوری راازهاشمی دریافت خواهد کردیاخامنه ای؟، ناصر مستشار

نگنجد دو پادشاه در یک مملکت!

سلطان محمد عثمانی در پاسخ نامه ی شاهرخ در عذر خواهی از قتل سه بردار خود، به سخن سعدی استشهاد می کند که: «ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند».

برای سید علی خامنه ای این موضوع که توسط هاشمی رفسنجانی به مقام رهبری دست یافته است به یک "عقده" تبدیل شده است. خامنه ای به همین خاطرتاکنون نه حاضر به قدرت گیری دوباره هاشمی بوده است ونه می پذیرد که کاندیدای پست ریاست جمهوری که مورد حمایت رفسنجانی قرار گرفته باشد ،بتواند به کاخ ریاست جمهوری راه یابد!

در دوم خرداد 76 وقتی خاتمی مورد حمایت هاشمی قرار گرفت ،خامنه ای ترش کرد.در سال 88 نیز هاشمی از مهندس موسوی پشتیبانی کرد که باریگر خامنه ای دل درد گرفت!

در این دوره شیخ حسن روحانی نیز مورد حمایت خاندان هاشمی قرار گرفته است که ازهم اکنون شکم خامنه ای پیچ می خورد!

خاندان هاشمی همواره با حمایت از یک کاندیدای خاص ،همواره سیاست موذیانه پشت پرده ای را در اجرای پیشبرد منویات رفسنجانی در سر می پرورانند!

اقرار دخترهاشمی به حقییت فوق این چنین بیان شده است!

دختر هاشمی رفسنجانی: هر کسی که ما به او رای بدهیم برنده انتخابات است!

http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2013/06/14/

مطمئنا مشکلات شیخ حسن روحانی با حسادت های خامنه ای مبنی بر حمایت های خاندان هاشمی از فردای پیروز اش شروع خواهد شد.

سرپیچی از شیخ حسن روحانی از هم اکنون توسط ارگان های مختلف نظام از همین فردا شروع خواهد.

ایران پس از انقلاب اسلامی 57 دوباره به دوران ملوک الطوایفی اما با ولایت آخوند ها و نه امیران و خان ها بازگشته است.

با پیروزی روحانی ،اختلافات ازهم اکنون در سطوح گوناگون ارکان نظام با حسادت ها و رقابت های مختلف گاهی اوقات کاملا کودکانه آغاز خواهد شد.

در نظام جمهوری اسلامی تمکین به آرای اکثریت هیچگاه محلی از اعراب نداشته است و ارگان های متمرد مختلف همچنان به اعمال غیر قانونی خود ادامه خواهند داد !
مهندس بازرگان نیز قربانی " دولت در دولت کابینه مخفی " قرار گرفت.این در حالی بود که در آغاز جمهوری اسلامی ،علیرغم اینکه آ یت‌الله خمینی: مخا‌لفت با دولت بازرگان را کفر اعلام کرده بود ام همان شخص خمینی ـ منزلت سیاسی و اجتماعی مهندس بازرگان را خدشه دارد کرد!

رقابت در میان آخوند ها در طول تاریخ از سنت دیرینه ای برخوردار است .اختلاف در تشریح احادیث و روایات در بین آنها به اختلافات آشتی ناپذیر تبدیل شده است.

برای مثال خمینی به آیت الله خوئی مقیم نجف که مخالف ولایت فقیه بود ، لقب آیت الله خولی داده بود!

این داستان از بنی صدر صد در صدی شروع شد و تا ابد ادامه خواهد داشت.

حسادت های خمینی به نفوذ سید کاظم شریعتمداری و طالقانی برکسی پوشیده نیست!

جنگ

با عنایات امام زمان ! ملت شریف و آزاده ؟! پس از 35 سال ظلم و ستم ومشقت های مختلف اما باردیگر به امت همیشه درصحنه تبدیل گردید و پای صندوق های رای گیری رفتند!

شاید شرکت بیش از اندازه مردم در انتخابات اخیر باعث شود که بنده حقیرنیز دفتر و دستک نوشتن و خواندن را به گوشه ای رها کنم و به زندگی معمولی خود بچسبم!
در ایران در طول تاریخ همواره جنگهای حیدری و نعمتی در میان رقبای مذهبی ادامه داشته است . نام این دو فرقه جنگ افروززبانزد بوده‌است که از زمان صفویه تا دهه‌های اخیر در اکثر شهرهای ایران حضور داشته‌اند و اغلب با هم درگیربوده‌اند. در اصلاح جنگهای حیدری نعمتی به درگیری‌هایی در جوامع غیر مدنی اطلاق می‌شود که منشاء منطقی درستی ندارد و سرچشمه از تعصبات عوام و فریبکاری های شیوخ ، حکام و شاهان نشات گرفته اند.

آن دسته از روشن فکران و تحصیل کرده های غرب که به دنبال هاشمی و روحانی هستند ،اینک می بایستی به دوران عصر حجر و استخاره نیز برگردند ، چرا که هاشمی رفسنجانی با بکارگیری استخاره به میدان مبارزاتی انتخابات ریاست جمهوری آمده بود که عاقبت بی سرانجام ماند!

درزیر قضیه ثبت نام هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری به زبان خودش در میان طرفدارانش بازگو می شود که بسیار حائز اهمیت است. شخصی که می خواست ایران اسلامی را نجات دهد ، همه امور را به استخاره می سپارد!

«هاشمی‌رفسنجانی در ادامه افزود من بسیار کم و در حالت تحیر کامل استخاره می کنم اما آن روز تصمیم گرفتم استخاره کنم و در کمال ناباوری برای خودم استخاره خوب آمد. البته استخاره جوری بود که معلوم بود کاری که می خواهم بکنم خوب است اما به نتیجه نمی رسد”. http://iranglobal.info/node/20195



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بیچاره آن ملتی که در عصر کنونی که جهان در حال پیشرفت و ترقی است ـ سکان اداره کشورش را به عهده اشخاصی می سپارد که هنوز همچون 1400 سال پیش به استخاره اعتقاد دارند!

در واقعه تلخ شکست تاریخی کشور ایران در برابر فتنه افغان ها ، تنها ضعف و سستی شاه سلطان حسین عامل تباهی نبود ، بلکه فرمانبری مردم تا آخرین روز از حاکمان بی کفایت نیز از سهم بسزائی برخوردار است. تاریخ دیروز وامروز مردم هر کشوری در ساختار سرنوشت سیاسی هر کشور نقش مهمی دارد که نمی توان آنرا نادیده گرفت.

طبق اسناد تاریخی که بدست کشیش های اروپائی ساکن ایران درآن دوره ـ در جریان سقوط شهر اصفهان بعنوان پایتخت امپراتوری صفویه نوشته شده است که مردم در جریان محاصره شهر اصفهان بدست فتنه گران افغان به هر کاری دست زدن جزء قیام علیه پادشاه بی کفایت تا جائی که ساکنین اصفهان به خوردن گوشت سگ و گربه وبچه های خیابانی روی آوردند اما همچنان مطیع پادشاه باقی ماندند!

در جریان تباهی 35 ساله کشور ایران تاکنون ، فقط حاکمان مقصرنبوده اند، بلکه مردم ونیروهای سیاسی که همواره در نمایشات انتخاباتی شرکت کرده و خون تازه به رگهای پوسیده نظام وارد کردند نیز سهیم هستند.

خامنه ای این جمله را بدرستی گفته است : که هر رای به هرکدام از کاندیداها ـ ابتدا یک رای در تائید نظام است!

شاه سلطان حسین صفوی در اداره کشور جز با مشورت پیشگویان ، اندرزهای خرافی واستخاره کاری نمی کرد.

هنوز تنور انتخابات به اندازه کافی داغ نشده بود که حکومت اسلامی از یک ترفند شناخته نشده یاری گرفت تا فضاو حرارات انتخابات را به درجه حداکثری بالا ببرد.
بدین خاطرمتوصل به اعلام شایعه رد صلاحیت وسپس تائید روحانی شد تا محیط انتخابات بیشتر هیجان انگیز شود.
قضیه رد صلاحیت شیخ حسن روحانی که بطور برق آسا منتشر شد برای آن دسته از جریانات روشنفکری مستاصل چه در خارج و داخل کشور به عاملی برای تائید ودرستی سیاست در حمایت از شیخ حسن روحانی شد.

استراتژی جنگی شاه سلطان حسین صفوی و دربارش که تجربه ی حدود ۲۰۰ سال حکومت بر ایران را یدک می کشیدند ” پختن آش نذری و حلوای سحر آمیز”

از آنجایی که طبق مشاوره ی علامه محمد باقر مجلسی ـ شاه سلطان حسین مطمئن شده بود که پایان حکومتش به ظهور امام زمان منتهی خواهد شد نگرانی خاصی بابت برخورد با دشمنانش نداشت لذا شاه سطان حسین خود تاج پادشاهی ایران را برسرسرکرده فتنه گران افغان نهاد و آنرا مشیعت الهی نامید .

چرا این مردم هنوز از فاجعه انقلاب ارتجاعی و اسلامی سال 57 درس نمی گیرند و همچنان به عاملان و عامران آن فاجعه دل بسته اند.

شوربختانه همان نسل جوانی که شرکت کنندگان در انقلاب اسلامی را به سهل انکاری متهم می سازند اما خود تصاویر خاتمی ، هاشمی و روحانی را دست گرفته و برای آنها تبلیغات می کنند!

رای دادن به مقلدان خمینی که مردم و کشور رابه روزسیاه نشاندند مایه تاسف است! آیا براستی کاندیدای واقعی مردم در میان گماشتگان شورای نگهبان وجود دارد؟ قبل ازآنکه مردم سهمی در سرنوشت سیاسی کشور داشته باشند ، شورای نگهبان رژیم ولایت فقیه ـ رئیس جمهور آتی را انتخاب ودست چین کرده است و رای مردم هیچ تاثیری ندارد.برای مثال خاتمی چه گلی به سر ملت ایران زد که روحانی بتواند بزند!!!!
این نوشته کوتاه رابا جمله ای تاریخی از دکتر محمد امینی به پایان می برم که گفته است: بزرگترین دشمن هر کشوری، مردم همان سرزمین هستند!

دکتر محمد امینی در سخنرانی برلین در ماه دسامبر 2012


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016