پنجشنبه 30 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاوروف: ايران غنی‌سازی را متوقف کند، تحريم‌ها لغو می‌شود

سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه تاکيد کرد که اگر ايران غنی‌سازی اورانيوم را متوقف کند، گروه ۱+۵ نيز در جهت لغو تحريم‌های بين‌المللی عليه تهران حرکت می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو فردا ـ به گزارش خبرگزاری روسی ايتارتاس، آقای لاوروف که با شبکه تلويزيونی روسيه ۲۴ گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به سخنان حسن روحانی، رييس جمهوری منتخب ايران، و ابراز تمايل او به حل مناقشه اتمی تهران اظهار داشت که مسکو از اين رويکرد استقبال می‌کند.

وزير امور خارجه روسيه همچنين گفت که مسکو پس از پايان انتخابات رياست جمهوری ايران خواستار از سرگيری مذاکرات ميان تهران و شش قدرت جهانی «در اولين فرصت ممکن» شده است.

در يازدهمين انتخابات رياست جمهوری ايران که روز ۲۴ خرداد برگزار شد، حسن روحانی توانست اکثريت آرا را بدست آورد.

او در نخستين کنفرانس خبری خود پس از انتخابات از لزوم حل مسئله هسته‌ای ايران سخن گفت و تاکيد کرد که تهران آمادگی «شفاف‌سازی بيشتر» در رابطه با برنامه اتمی خود دارد.

اين اظهارات با واکنش مثبت وزارت امور خارجه روسيه مواجه شد که در بيانيه‌ای اعلام کرد، روسيه نيز به همراه ديگر کشورهای عضو گروه ۱+۵ و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی دقيقا خواهان «شفافيت همه‌جانبه و نظارت بيشتر بر برنامه اتمی ايران» است.

اکنون نيز سرگئی لاوروف می‌گويد که بايد در پی راه‌هايی برای حل مسئله غنی‌سازی اورانيوم در ايران بود.

وی پيش از اين گفته بود که ايران آمادگی دارد غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانيوم را متوقف کند. مقامات ايران اين سخن را نه تاييد و نه تکذيب کرده‌اند.

روسيه همراه با ايالات متحده آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و آلمان، شش کشور عضو گروه ۱+۵ هستند. اين گروه مذاکرات دامنه‌داری را با ايران برای حل مسئله اتمی آن آغاز کرده است، اما اين مذاکرات تاکنون به توافقی ميان طرفين منجر نشده است.

ايران هم‌اکنون تحت تحريم‌های شديد بين‌المللی قرار دارد که بر اقتصاد کشور سايه انداخته است. غرب نگران است که در پوشش فعاليت های هسته‌ای خود که آن را صلح آميز می‌داند به دنبال ساخت سلاح اتمی باشد. تهران اين ادعا را رد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016