شنبه 1 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله جديد سايبری به سايت‌های وزارت نفت

مهر ـ همزمان با آغاز موج جديد حملات سايبری به سايت‌های اصلی و اينترنت وزارت نفت، به دليل افزايش ضريب ايمنی شبکه اينترنتی و اينترانتيريال اين حمله گسترده سايبری ناکام مانده است و هکرها موفق به دريافت اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده صنعت نفت نشدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۲ روز گذشته جمعه ۳۱ خرداد ماه يک گروه ناشناس يکسری حملات سايبری را به سايتهای اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ايران را طرح ريزی کرده اند که اين حملات سايبری منجر به قطع شدن فعاليتهای مجازی سايت اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ايران و چندين سايت زيرمجموعه اين شرکتها شده است.

بر اين اساس از ظهر روز گذشته تاکنون شبکه اينترنت کارکنان و مديران بخشهای از ستاد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ايران قطع شده است اما به دليل افزايش ضريب ايمنی هکرها موفق به دستيابی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده وزارت نفت نشده اند.

اين حمله سايبری از طريق تعدادی از سرورهای اصلی شرکت ملی نفت ايران و توسط يک بدافزار انجام شده که با حضور و فعاليت کارشناسان فناوری اطلاعات وزارت نفت هم اکنون اين هجوم رايانه ای به طور کامل مهار و کنترل شده است.

به گزارش مهر، ارديبهشت ماه سال گذشته هم يک ويروس به نام «وايپر» به برخی از سايتهای شرکت ملی نفت ايران و وزارت نفت حمله سايبری کرده بود که با اقدامات به موقع مسئولان فناوری و اطلاعات اين حمله هم ناکام مانده بود.

در دوسال گذشته حملات گسترده اينترنتی و سايبری به سايتهای شرکتهای بزرگ نفت در منطقه خاورميانه انجام گرفته است به طوری که در چندين مرحله يک سری حملات دامن دار سايبری به سايتهای شرکت ملی نفت ايران، آرامکو عربستان سعودی و چندين شرکت نفتی قطر انجام شده بود.

احمد قره بانی مديرعامل شرکت نفت ايران هم اخيرا در گفت و گويی از استخدام تعدادی هکر در شرکت ملی نفت ايران به منظور دفاع و مقابله با حملات سايبری خبر داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016