یکشنبه 2 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشاگر برنامه شنود آمریکا راهی مسکو شد

دویچه وله فارسی - ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، هنگ‌کنگ را به مقصد مسکو ترک کرد. کرملین اعلام کرده است که هیچ اطلاعی در خصوص محل اقامت وی در روسیه و برنامه‌هایش ندارد.

یک روزنامه چینی روز یکشنبه (۲۳ ژوئن / ۲ تیر) گزارش داد که ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه شنود و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ارتباطات شهروندان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، هنگ‌کنگ را ترک کرده و عازم مسکو شده است.

به گزارش این روزنامه، هواپیمای حامل آقای اسنودن متعلق به شرکت هواپیمایی روسی "ایروفلات" بوده که ساعت ۱۰:۵۵ از زمین برخاسته و انتظار می‌رود که بعد از ظهر یکشنبه در مسکو بر زمین بنشیند.

سفارت روسیه در پکن و نیز کنسولگری این کشور در هنگ‌کنگ در برابر این روزنامه چینی حاضر به اظهار نظر و ارائه اطلاعات نشده‌اند. یک سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه‌، گفت که این کشور هیچ اطلاعی از محل اقامت احتمالی آقای اسنودن در روسیه و برنامه‌های وی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گزارش روزنامه "South China Morning Post" ذکر شده که احتمالا ایسلند یا اکوادور مقصد نهایی ادوارد اسنودن خواهد بود.

در همین حال خبرگزاری روسی "اینترفکس" به نقل از یک منبع آگاه در شرکت هواپیمایی "ایروفلات" نوشته است که یک بلیت پرواز به اسم اسنودن از مسکو به مقصد کوبا رزرو شده است.

تیرگی رابطه میان آمریکا و هنگ‌کنگ

سایت ویکی‌لیکس بدون اشاره به جزئیات نوشته است که به اسنودن در جستجو برای دریافت پناهندگی سیاسی در "یک کشور دمکرات"، تهیه مدارک لازم برای سفر و ترک هنگ‌کنگ کمک شده است.

روز جمعه یک بازرگان ایسلندی که با سایت ویکی‌لیکس همکاری دارد، برای انتقال امن اسنودن به ایسلند اعلام آمادگی کرد.

ادوارد اسنودن٬ متخصص شبکه‌های کامپیوتری و همکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، اوایل ماه ژوئن اطلاعات مربوط به شبکه عظیم جاسوسی دیجیتال آمریکا را در اختیار روزنامه‌های گاردین و واشنگتن ‌پست قرار داده بود.

دادگستری آمریکا به تازگی آقای اسنودن را رسما به جاسوسی متهم کرده و دستور بازداشت وی را صادر کرد.

افزون بر آن کاخ سفید نیز در تماسی تلفنی با دولت هنگ‌کنگ خواستار استرداد ادوارد اسنودن شد. مقام‌های هنگ‌کنگ در پاسخ اعلام کردند که هیچ مبنای قانونی برای بازداشت این شهروند آمریکایی وجود ندارد.

شماری از مقام‌های ارشد آمریکایی در روزهای گذشته گفته بودند، چنانچه هنگ‌کنگ این درخواست آمریکا را رد کند، به طور قطع این مسئله روابط دو جانبه میان دو کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مقام‌های هنگ‌‌کنگی گفته‌اند که ادوارد اسنودن به طور قانونی و عادی خاک این منطقه را ترک کرده و هنگ‌کنگ پیش‌تر نیز دولت آمریکا را در مورد خروج وی مطلع کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016