سه شنبه 4 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پوتین: اسنودن در سالن ترانزیت فرودگاه مسکو است

به گزارش خبرنامه گویا به نقل از روزنامه هاآرتز، ولادیمیر پوتین در کنفرانسی خبری در فنلاند به خبرنگاران گفت که ادوارد اسنودن ،افشاگر جنجالی آمریکایی که قصد پرواز به هاوانا را داشت هنوز در سالن ترانزیت فرودگاه مسکو است. وی افزود دولت روسیه هیچگونه همکاری با اسنودن نداشته اند. او مدعی شد که اسنودن هیچ منعی برای خروج از روسیه ندارد و امیدوار است که وی سریعتر از روسیه خارج شود.

شهروندان آمریکا برای خروج از سالن ترانزیت و ورود به خاک روسیه نیاز به ویزا دارند.

ولادمیر پوتین تاکید کرد که موسکو اسنودن را به آمریکا تحویل نخواهد داد و ادعاهای مقامات آمریکایی درباره نقش مقامات روسیه در فرار وی را " مهمل" خواند.

ادوارد اسنودن ، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که پس از افشای اطلاعاتی محرمانه درباره نفوذ دولت آمریکا در سرور های شرکت های بزرگ اینترنتی و دسترسی اش به اطلاعات خصوصی کاربران به هنگ کنگ و از آنجا به روسیه گریخته از دولت اکوادور درخواست پناهندگی کرده است.

مقامات دولت آمریکا پیش از این در مورد کمک دولت های چین و روسیه برای فرار او به آمریکای لاتین با لحنی جدی هشدار داده بودند. عنوان کرده اند که چنین عملی آسیب جدی به روابط آمریکا با کشورهای مذکور وارد می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه هاآرتز همچنین گزراش می دهد که او با شخصی به نام سارا هریسون از هنگ کنگ به روسیه آمده و قصد دارد همراه وی از روسیه به کوبا برود. خانم سارا هریسون یک حقوقدان انگلیسی است که با گروه ویکیلیکس کار می کند.

مقامات دولت اکوادور تایید کرده اند که در خواست پناهندگی ادوراد اسنودن به دست آنها رسیده است. این کشور پیش از این به جولیان آسانژ موسس سایت ویکی لیکس پناهندگی اعطا کرده بود. آسانژ در حال حاضر در سفارت اکوادور در لندن به سر می برد.

واکنش مقامات چین، روسیه و هنگ کنگ به اظهارات آمریکا

همچنین به نقل از روزنامه واشنگتن پست، مقامات سه دولت چین، روسیه و هنگ کنگ اظهارات دولت آمریکا را رد کرده و گفته اند، کشورهایشان هیچ کمک غیر قانونی به اسنودن باری فرار نکرده اند.

وزیر امور خارجه روسیه، سرگی لاوروف گفت: " او راه خود را مستقلانه انتخاب کرده است و اقدامات وی به ما ارتباطی ندارد."

جان کری در پاسخ به او گفته است: " ما دعوا با کسی نداریم. ما به کسی دستوری ندادیم. این تنها ، درخواست ماست. استاندارد هایی در روابط بین دولت ها حاکم است. قوانینی وجود دارد. تنها خواسته ما از دوستان مان در روسیه این است که به در خواست یک ملت دوست و یک همکار در شواری امنیت سازمان ملل احترام بگذارد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016