سه شنبه 4 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نظر عارف درباره ادامه وضعيت موسوی و کروبی

فرارو ـ هيچ جريانی نبايد امتياز حل اين مسائل (ادامه وضعيت زندانيان سياسی، موسوی، کروبی و رهنورد) را برای خود بداند.

سی و هشتمين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات با انتشار گفت و گوی مفصل و خواندنی با دکتر محمدرضا عارف از امروز سه شنبه بر روی کيوسک های مطبوعاتی قرار گرفت.

در بخشی از اين گفت و گو که در آن مسائل مختلف انتخاباتی،سياسی و فرهنگی به چالش کشيده شده است موضوع زندانيان سياسی، موسوی، کروبی و رهنورد هم مطرح شده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


... آقای دکتر! آيا ممکن است برخی از مسائل ديگری که شما فرموديد نياز به ريشه‌يابی هم دارد، با اين فضای ايجادشده تعيين تکليف شود؛ مثلاً جريان آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد سرانجامی بگيرد يا بحث زندانيان سياسی و...؟
کاملاً. بحث زندانيان و حصر، استخوان لای زخم است، دانشجو از من می‌خواست اينها را به عنوان شرط مطرح کنم ولی کانديدا که نمی‌تواند شرط بگذارد. الان شرايط خيلی خوب است. اميدوارم اين مسأله از وادی هماهنگی و همکاری با نهادهای ذی‌ربط حل شود و حل آن به استمرار روحيه پرشور و با نشاط موجود در جامعه کمک کند و به همدلی و همراهی با دولت جديد در پيگيری مطالبات و حل مشکلات کشور ياری می‌رساند. بدون اينکه کسی يا جريانی بخواهد امتياز حل شدن اين مسائل را برای خودش بداند.

شما در اين قضيه نقش‌آفرين خواهيد بود؟
من مسؤوليت رسمی ندارم ولی در حد توانم کمک می‌کنم.

خب گاهی مسؤوليت‌های غيررسمی نقش پررنگ‌تری دارند. شما گفتيد دو حکم از آقا داريد. تا حالا شده در جلسات خصوصی در اين زمينه‌ها صحبت کنيد؟
در جلساتی که بر حسب ضرورت با ايشان دارم، نظرات خودم را در مورد مسائل مختلف مطرح می‌کنم.

به نکته ظريفی اشاره کرديد که کسی نبايد اين وسط سودجويی کند.
بله، اما انتظار مردم اين است که رئيس‌جمهور منتخب مسائل و دغدغه‌های موجود را پيگيری کنند.

آقای دکتر! می‌شود هم اعتدالگرا بود، هم اصلاح‌طلب؟
خيلی تفاوتی نمی‌کنند.

....

بخش اعظم مطالب سی و هشتمين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات به بررسی عملکرد رسانه ها در انتخابات رياست جمهوری اختصاص داده شده است.

در تيتر اصلی اين ماهنامه به نقل از عارف آمده است: خوش بين تر از خاتمی بودم!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016