شنبه 8 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام آمادگی عارف برای تشکیل حزب فراگیر

به گزارش روزنامه بهار، معاون اول دولت اصلاحات می‌گوید جریان هشت‌سال گذشته در شأن مردم ما نبود و مردم با حضور خود در این انتخابات خواستند تغییر جریان حاکم در کشور را رقم بزنند.

محمدرضا عارف پنجشنبه شب در جمع پرشور مردم یزد که به منظور تقدیر از عملکرد وی در عرصه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری در سالن تربیت معلم شهید‌پاکنژاد یزد گردهم آمده بودند، یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، آیت‌الله صدوقی، خاتمی، شهید منتظر قائم و مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد‌علی صدوقی را گرامی داشت. وی در سخنان خود با تشکر از مردم یزد که در روز 19 خرداد حماسه‌ای آفریدند، تصریح کرد: من از بزرگواری مردم یزد تشکر می‌کنم، امیدوارم نماینده خوبی برای این مردم باشم. خود را مدیون این مردمان می‌دانم و به یزدی‌بودن خود افتخار می‌کنم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تشکر از سایر نامزدها و ستادهای انتخاباتی‌شان که به خلق حماسه در 24 خرداد کمک کردند، گفت: مردم ما در این انتخابات کاری کارستان کردند. وی افزود: کشور پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری با تهدیدهای جدی روبه‌رو بود، جوانان ما مایوس بودند ولی با خلق این حماسه بخش مهمی از تهدیدات از سر کشور گذشت و امروز جوانان ما بانشاط هستند. عارف با بیان این‌که اولین فعالیت انتخاباتی خود را از خرداد 91 در مراسم تقدیر از عملکرد علی‌اکبر اولیا نماینده مردم یزد در مجلس هشتم آغاز کرده است، گفت: با انتخاباتی که گذشت و تجربه‌ای که کسب شد، به هیچ‌وجه نباید شاهد تکرار انتخابات سال 84 و 88 در آینده برای اصلاح‌طلبان بود. وی افزود: در ابتدای حضور خود با چالش‌های زیادی از جمله اعلام زودهنگام نامزدی، نمایندگی بخش امنیتی، حضور بدون کسب اجازه و حضور به عنوان نماینده بدلی اصلاح‌طلبان روبه‌رو بوده‌ام. بنده بنای پاسخگویی نداشتم و سعی کردم گذر زمان بسیاری از مسائل را حل کند.

وی گفت: نظام ما چون برخاسته از مردم است، باید نظرات آن‌ها را در جهت‌گیری‌های نظام لحاظ کند. مردم به ما نشان داده‌اند که از طریق درون نظام خواستار تغییر هستند.

معاون اول دولت اصلاحات گفت: جریان هشت سال گذشته کشور در شأن مردم ما نبود و مردم با حضور خود در این انتخابات خواستند تغییر جریان حاکم در کشور را رقم بزنند. وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که نباید توهم شکست موجب دلسردی از حضور در عرصه انتخابات شود گفت: هرچند توهم شکست به معنی نابودی یک جریان سیاسی است اما شکست مقدمه پیروزی است و ما بر این نکته تاکید داشتیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عارف افزود: اصلاح‌طلبان قانون اساسی، نظام و ارزش‌های آن را قبول دارند و این را با حضور خود در عرصه انتخابات ثابت کردند. معاون اول دولت اصلاحات در ادامه ابراز امیدواری کرد تا با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق‌الناس بودن آرای مردم، سلامت انتخابات در آینده نیز تامین و بیمه شود. وی همچنین خطاب به اصلاح‌طلبان با تاکید براین‌که باید عملکرد چهارساله خود را بررسی و نقد کنند، گفت: باید عملکرد خود را به چالش کشاند و آن را به مردم ارائه کرد. عارف همچنین با تبریک به روحانی به مناسبت پیروزی در انتخابات تاکید کرد: آقای روحانی رییس‌جمهوری همه از جمله کسانی است که در انتخابات شرکت نکرده‌اند. وی گفت: باید مطالبات مردم را پیگیری کرد و همه در راستای تحقق آن‌ها با آقای روحانی همکاری کنند.

عارف با تاکید براین‌که باید یک کابینه همدل و هماهنگ در دولت شکل گیرد تا بتواند پاسخگوی مشکلات کشور باشد، افزود: باید دست رییس‌جمهوری منتخب را در انتخاب همکاران خود باز گذاشت.

وی ادامه داد: باید سرمایه اجتماعی عظیمی که در جامعه ایجاد شده را حفظ کرد و از تجربه انتخابات 76 درس‌گرفت.

معاون اول دولت اصلاحات گفت: ما باید به سوی جامعه مدنی حرکت کنیم، جامعه‌ای که تشکل‌های مردم‌نهاد جایگاه بالایی در آن دارند.

عارف درباره تشکیل حزبی فراگیر نیز گفت: پیشنهاد تشکیل یک حزب فراگیر به بنده شده است که سازوکارها و تمهیدات لازم در این‌باره در دست بررسی است. باید حزبی تشکیل دهیم که با نبود افراد سرشناس از هم نپاشد بلکه مردم میداندار آن حزب باشند. معاون اول دولت اصلاحات همچنین تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب 27‌درصدی را که در انتخابات شرکت نکردند، جذب و مطالبات آن‌ها را بررسی کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید کشور را روی ریل پیشرفت و عقلانیت قرار دهد.

در ابتدای این مراسم آقایان علی‌اکبر اولیا، رییس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در استان یزد، حمید کلانتری، استاندار اسبق یزد، محمدعلی طالبی، رییس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان روحانی در استان یزد، محمد دهستانی، رییس ستاد انتخابات روحانی در استان یزد، غلامعلی سفید، رییس ستاد انتخاباتی آیت‌الله هاشمی در استان یزد، حجت‌الاسلام محمد صدوقی یادگار امام‌جمعه فقید یزد به سخنرانی پرداختند و حضور آگاهانه مردم را در انتخابات ریاست‌جمهوری ستودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016