یکشنبه 2 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عارف: سخنان رهبری دوره‌های بعدی انتخاب را نيز بيمه کرد، هدف ما آن تعداد افراديست که رای ندادند

ايسنا ـ محمدرضا عارف با تاکيد بر لزوم کمک به رييس‌جمهور جديد برای تشکيل دولتی مقتدر و شايسته‌سالار اظهار کرد: دولت جديد علاوه بر پاسخگويی به مطالبات و برنامه‌های خود، بايد به مطالبات ساير کانديداها پاسخ دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اين کانديدای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در گردهمايی قدردانی از تلاش‌های اعضای کميته‌های مرکزی و ستاد انتخاباتی خود، با اشاره به شرايط پيش از انتخابات مجلس در سال ۹۱ يادآور شد: در آن شرايط مشکلات زيادی وجود داشت که از جمله می‌توان به بی‌انگيزگی کامل بخشی از جوانان و دانشجويان کشور اشاره کرد. در آن شرايط بخش زيادی از دانشجويان از ارزش‌ها و مسئوليت‌ها فاصله گرفته بودند.

وی افزود: يکی ديگر از مشکلاتی که در آن شرايط با آن مواجه بوديم، توهم شکستی بود که اصلاح‌طلبان احساس می‌کردند. من ماه‌های پايانی سال ۹۱ و حتی ماه‌های ابتدايی ۹۲ تلاش‌های زيادی کردم تا بتوانم تغييری در اين توهم شکست که در برخی از نخبگان اصلاحات به وجود آمده بود، ايجاد کنم. در شرايطی که با توهم شکسته روبه‌رو بوديم، ما وارد صحنه شديم.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فضای دانشگاه‌ها قبل از انتخابات رياست جمهوری گفت: همه جلسات دانشگاهی با شور و نشاط و صميميت همراه بود که اين عظمت روحيه جوانان را نشان می‌داد. اين جلسات به ما اميد دارد که می‌توانيم و پيروز خواهيم شد.

عارف با بيان اينکه "اجماع را ضرورت حيات اصلاح‌طلبان می‌دانستم"، اظهار کرد: مبنای خود را در اين انتخابات بر اجماع گذاشتم، چراکه اگر اجماع نمی‌کرديم معلوم نبود چه اتفاقی برای اصلاح‌طلبانی که توهم شکست داشتند، می‌افتاد. خدا را شکر می‌کنم که توانستم با کمک مشاوران و دوستانم اين پروژه را دنبال کنم و پيروز شويم.

معاون اول دولت هشتم با اشاره به برخی از نکاتی که در اين انتخابات مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: فرمايشات مقام معظم رهبری و اينکه ايشان رای را حق‌الناس قرار دادند، نه تنها اين انتخابات بلکه دوره‌های بعدی انتخاب را نيز بيمه کرد. ما نه تنها در اين دوره از انتخابات شاهد برگزاری پرشور و نشاط بوديم بلکه در انتخابات بعدی شاهد اين نشاط و سلامت خواهيم بود.

وی با اشاره به افرادی که در اين دوره از انتخابات شرکت نکردند، خاطرنشان کرد: هدف ما آن تعداد افراديست که رای ندادند. ما بايد برنامه‌ريزی کنيم تا اين افراد وارد صحنه شوند و پای صندوق رای بيايند.

عارف با بيان اينکه "امروز در کشور فضای همدلی بوجود آمده است"، گفت: کشور وارد شرايط جديدی شده و فضای همدلی بين مردم به وجود آمده است. شايد برای اولين‌بار است که ما شاهديم مردم در جشن‌هايشان شعار "مرگ" سر نمی‌دهند. ما بايد قدر اين فضاها را بدانيم، چراکه برای ايجاد چنين فضايی هزينه‌های زيادی شده است. هم جريان‌های سياسی و هم سياستمداران بايد قدر اين فضا را بدانند و آن را حفظ کنند.

اين استاد دانشگاه در بخش ديگری از صحبت‌هايش با بيان اينکه "اکنون وارد فضای برد - برد شده‌ايم"، اظهار کرد: در اين دوره از انتخابات هيچ گروهی احساس شکست نمی‌کند و ما بايد قدر اين فضا را بدانيم.

وی با تاکيد بر اينکه "همه وظيفه دارند با دولت جديد همکاری داشته باشند"، خاطرنشان کرد: همه بايد دولت روحانی را کمک کنيم. بايد کمک کنيم تا دولتی مقتدر روی کار آيد، چراکه وظيفه دولت آينده فقط پاسخگويی به مطالبات خود نيست، بلکه دولتی بعدی بايد به مطالباتی که ساير کانديداها مطرح کردند نيز پاسخ دهد. همه بايد کمک کنيم تا روحانی بتواند دولتی شايسته‌سالار و مقتدر ايجاد کند.

معاون اول دولت اصلاحات در پايان با تاکيد بر اينکه "بايد حق رييس‌جمهور در انتخاب همکارانش را به رسميت بشناسيم"، اظهار کرد: اين حق ذاتی رييس‌جمهور است و بايد به رسميت شناخته شود. اين حق رييس‌جمهور است که بتواند همکارانی همراه، مقتدر و همدل را انتخاب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016