دوشنبه 10 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيرين عبادی در نامه ای به احمد شهيد در خصوص حمله سايبری هکرها به سايت های خبری

دولت ايران را به لزوم احترام به آزادی بيان متوجه کنيد

شيرين عبادی، رييس کانون مدافعان حقوق بشر و برنده نوبل صلح در سال ۲۰۰۳ در پی حمله سايبری هکرها به وب سايت هايی که نظام جمهوری اسلامی ايران مخالف آنها است، در نامه ای به احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران، به اين مقام سازمان ملل متحد توضيحاتی را ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم عبادی در نامه خود به آقای شهيد همچنين با اشاره به چندين مرحله حمله سايبری هکرها به سايت "کانون مدافعان حقوق بشر"، از اين مقام سازمان ملل خواست تا دولت ايران را به لزوم احترام به آزادی بيان، متوجه کند.

رونوشت نامه رييس کانون مدافعان حقوق بشر برای "دفتر ناوی پيلای، کميساريای عالی‌ حقوق بشر"، "گزارشگر ويژه آزادی بيان"، سازمان "گزارشگران بدون مرز" و فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر نيز ارسال شده است.

به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، متن نامه شيرين عبادی به احمد شهيد که در تاريخ نهم تير ماه ۱۳۹۲ ارسال شده، به شرح زير است:

جناب آقای دکتر احمد شهيد

گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران

پيرو گزارش های قبلی در زمينه ايجاد محدوديت برای اطلاع رسانی توسط مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران، به اطلاع می رساند که وب سايت "کانون مدافعان حقوق بشر" که انتشار دهنده خلاصه ای از وضعيت حقوق بشر در ايران است، پس از چندين مرحله حمله سايبری هکرها، نه تنها امکان دسترسی به اين وب سايت از دست رفته است بلکه متاسفانه امکان دسترسی به اطلاعات سايت نيز مقدور نيست.

سايت "کانون مدافعان حقوق بشر" به آدرس http://www.humanrights-ir.org/ از سال ها قبل به انتشار اخبار و گزارش های مربوط به وضعيت حقوق بشر در ايران مبادرت کرده است؛ که از آن جمله می توان به انتشار گزارش ماهانه از وضعيت حقوق بشر در ايران در اول هر ماه، اشاره کرد.

اما از مدتی پيش، سايت کانون مدافعان حقوق بشر به همراه ساير سايت های فارسی زبان که نظام جمهوری اسلامی ايران با آنان موافق نيست، با شدت حمله گروهی که خود را "جهاد گمنام مجازی" می ناميد، مواجه شد که هر بار با کمک مسئولان فنی، رفع مشکل و به وظيفه اطلاع رسانی خود عمل کرد. اما متاسفانه تکرار اين عمل در کار سايت کانون مدافعان حقوق بشر اخلال ايجاد کرده است.

نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ايران از سال ها پيش با تشکيل پرونده های امنيتی برای اعضا و همکاران "کانون مدافعان حقوق بشر" تلاش کرده اند تا مانع از فعاليت های حقوق بشری آنان شوند. پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در سال ۱۳۸۷ و صدور احکام سنگين زندان توسط دادگاه های انقلاب برای اکثر اعضا و همکاران کانون مدافعان حقوق بشر، در اين راستا ارزيابی می شوند. در حال حاضر آقايان عبدالفتاح سلطانی و سيد محمد سيف زاده، دو تن از اعضای شورای عالی نظارت اين سازمان مردم نهاد در زندان به سر می برند.

بنابراين با اعلام مراتب فوق و از آنجا که اين اقدام ناشی از دستور مقامات امنيتی جمهوری اسلامی ايران است، مستدعی است با درج اين نامه در پرونده دولت جمهوری اسلامی ايران به هر شيوه ای که مقتضی می دانيد اين دولت را به لزوم احترام به آزادی بيان که با الحاق به کنواسيون بين المللی حقوق مدنی و سياسی مکلف به رعايت آن است، متوجه کنيد.

شيرين عبادی
رييس کانون مدافعان حقوق بشر و برنده نوبل صلح در سال ۲۰۰۳
نهم تير ماه ۱۳۹۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016