سه شنبه 11 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه ۴۰ نفر از زندانيان سياسی سابق ساکن خارج از کشور در حمايت از احمد عسگری، دانشجو و روزنامه نگار

احمد عسگری روزنامه نگار و کنشگر سياسی و مدنی شناخته شده در روز پنجشنبه ۳۰ خرداد بازداشت شد.

احمد عسگری دانشجوی رشته روابط بين الملل و ژورناليست فعال که در چندين سايت و نشريه قلم ميزده است در پی بازداشت فعال سياسی ديگری به نام محسن رحمانی که در دوازده خرداد بازداشت گرديده بود، برای پيگيری وضعيت وی با برادر او در پارک فدک تهران ديداری داشته است که در همين حين، نيروهای امنيتی ، عسگری رابه طرز فجيع دستگير و سپس با زدن دستبند به دستان او همراه خود به خانه اش ميبرند و پس از تفتيش منزل، وسايل شخصی او از جمله لپ تاپ و دست نوشته هايش را ضبط کرده و آنگاه نيز او را به مکان نامعلومی منتقل ميسازند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد عسگری که مدتهای مديدی است که قلم خود را در راه روشنگری به کار گرفته است پيشتر در روز ۲۴ خردادماه برای تهيه تصاوير از صندوق های آرای انتخابات از منزل خويش خارج شده بود اما در حين تصوير برداری دستگير و بازداشت ميشود ولی پس از چند ساعت با ضبط دوربينش آزاد ميگردد .

احمد عسگری اولين بار ، به دليل پوشش دادن وضعيت درگيری های پس از انتخابات بهمن ماه ۱۳۸۸ نيز بازداشت شده بود اما پس از مدتی با قرار وثيقه آزاد گشته بود. او همچنين به دليل تحصيل در دانشکده علوم سياسی واحد تهران مرکز که قرارگاه مرکزی سپاه ثارالله در آن قرار دارد بارها از سوی نيروهای اين مرکز مورد تهديد قرار گرفته و حتا تهديد به مرگ شده بود . لذا ما امضا کنندگان اين نامه ضمن آنکه خواهان آزادی احمد عسگری ميباشيم همچنين بيش از هر چيز نگرانيم که او ممکن است به مرگی يا شبيه مرگ افشين اسانلو در داخل بازداشتگاه و يا نيز به مرگی شبيه همچون بسياری از نوع سکته های حکومتی بلافاصله پس از آزادی ، در بيرون از زندان دچار گردد .

امضا کنندگان نامه
۱- حسن طالبی ۲- کاوه شيرزاديان ۳- مهرداد سيد عسگری ۴- سيد مصطفی علوی ۵- عباس خرسندی ۶- فرزاد حميدی ۷- بابک اجلالی ۸- اکبر لکستانی ۹- افشين مهاجری نژاد ۱۰- سيروس اشرفپور ۱۱- هوشنگ قاسمی ۱۲- جمشيد امينی ۱۳ - مهرداد ماجدی ۱۴- امير حسين موحدی ۱۵- درويش رنجبر ۱۵- جلال رودگر ۱۶- مهدی ساکی ۱۷- ناهيد فرهاد ۱۸- ميثم رودکی ۱۹- علی‌ سرمدی ۲۰- سپيده پوراقايی ۲۱- عيسی عليپور ۲۲- بهنام وفاسرشت ۲۳- کاسپين ماکان ۲۴- رضا مبين ۲۵- عليرضا رنجبر ۲۶- محمد زمانی‌ ۲۷- مهرداد لهراسبی ۲۸- حميد عليزاده ۲۹- ايمان رضايی ۳۰- رضا محمّدی ۳۱- پارسا جعفری ۳۲- امين موحدی ۳۳- صبا لطفی‌ ۳۴- فرزاد نيکزاد ۳۵- ماشألله عباس زاده ۳۶- مهدی اختری ۳۷- رضا قبادی ۳۸- کورش صحتی ۳۹- منوچهر محمّدی ۴۰- روزبه فراهانی پور


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016