چهارشنبه 12 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالحسين روح الامينی: پرونده معاونت در قتل مرتضوی مفتوح است

فرارو ـ روز گذشته اخبار ی غير رسمی درباره محتوای حکم پرونده قضات کهريزک صادر شد . محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائيه روز دوشنبه صدور حکم اين متهمان را تاييد کرد اما با بيان اين که اين حکم هنوز قطعی نشده و قابل تجديد نظر است از بيان جزئيات آن خودداری کرد .

در همين حال عبدالحسين روح الامينی در گفت وگو با خراسان تاکيد کرد: پرونده شکايت خانواده روح الامينی از مرتضوی درباره معاونت در قتل در دادسرای کارکنان دولت مفتوح است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر، وکيل مرتضوی گفت :موکل خود را بی گناه می دانم و لايحه دفاعيه می نويسم. به نوشته تسنيم، محمد اصلانی وکيل مرتضوی اظهار داشت: قطعاً به حکم اعتراض خواهيم کرد چرا که موکلم خود را بی گناه می داند همچنين ما لايحه دفاعيه نيز می نويسيم. همچنين وکيل خانواده مرحوم جوادی فر گفت: بنده به حکم دادگاه کهريزک اعتراضی ندارم.محمد صالح نيک بخت با اشاره به اينکه بنده اعتراضی ندارم، ادامه داد :در تمام موارد که شکايت کرده ام حکم صادر شده است آنجايی که مرتضوی از اتهام معاونت در قتل تبرئه شده است موکل بنده شاکی نبوده چرا که رضايت داده بنابراين بنده اعتراضی ندارم.

روح الامينی: پرونده معاونت در قتل مرتضوی در دادسرای کارکنان دولت مفتوح است
عبدالحسين روح الامينی پدر يکی از قربانيان بازداشتگاه کهريزک در گفت وگو با خراسان ضمن تاييد خبر صدور حکم پرونده قضات کهريزک اظهار داشت: احکام اوليه آقايان مرتضوی، حداد و حيدری فر صادر و ابلاغ شده است.

روح الامينی با بيان اين که ما به احکام صادر شده تمکين می کنيم و آن را دستاورد بزرگی در برخورد با متخلفان می دانيم افزود: از عملکرد قوه قضاييه در برخورد با صاحب منصبان سابق قوه قضاييه راضی هستيم و از گام عبرت آموزی که اين قوه برداشته تقدير می کنيم البته توقع می رفت برای پيشگيری از تخلف مشابه و احترام و اقناع افکار عمومی از مجازات های تکميلی با استفاده از ساير ظرفيت های متناسب ثانوی استفاده می شد.

وی در عين حال تصريح کرد: افکار عمومی منتظر است که انفصال دائم از خدمات قضايی، پشيمانی متهمان را به دنبال داشته باشد.لازم به ذکر است براساس قانون قاضی می تواند در مورد اتهام مذکور احکام شديدتری هم چون تبعيد و محروميت از امکانات اجتماعی صادر کند.

وی هم چنين با بيان اين که آقای مرتضوی از اتهام معاونت در قتل مرحوم محمد کامرانی تبرئه شده است گفت: اما پرونده شکايت ما (خانواده مرحوم محسن روح الامينی) از (س-م) و (ح-ف) در ارتباط با معاونت در قتل در دادسرای کارکنان دولت مفتوح است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016