شنبه 15 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عارف: بايد به مطالبات سياسی مردم پاسخ داد

يک عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بر ضرورت پاسخگويی به مطالبات سياسی مردم تاکيد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا عارف در ديدار با اعضای "انجمن پرتو زمانه" با اشاره به جايگاه سازمان‌های مردم نهاد در دوران اصلاحات گفت: اگرچه در دوران اصلاحات سازمان‌های مردم نهاد شکل خوبی به خود گرفت، اما تشکيل اين سازمان‌ها به صورت عميق و پايه‌ای نبود و در نتيجه دچار آسيب‌های جدی شدند آسيب شناسی اين سازمان ها برای استمرار موثر و حضور جدی آن ها ضروری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد:اگر به سازمان‌های مردم نهاد تنها از اين ديد که چند نفری آن را تشکيل دهند، نگاه شود،در اين صورت با يک باد ملايم از بين می‌روند بايد به آنها به عنوان پايه‌های جامعه مدنی نگاه شود که در آنها کليه اعضا در تصميم سازی و تصميم گيری‌ها در چارچوب مقررات و اساسنامه آنها مشارکت جدی دارند.

وی در ادامه به نقش "بنياد اميد ايرانيان" اشاره کرد و افزود: يکی از موضوعاتی که در اين بنياد مورد توجه قرار گرفته است، ساماندهی سازمان‌های مرد نهاد است که بتوان به صورت جدی آنها را تقويت کرد بطوری که از آسيب های سليقه ای و حذف های بی مورد مصون بمانند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با بيان اين‌که پس از انتخابات رياست جمهوری سرمايه اجتماعی عظيمی خلق شده است، بر ضرورت محافظت از سرمايه اجتماعی تاکيد کرد.

عارف با اشاره به اين‌که از مدت‌ها قبل مشارکت بالای ۷۰ درصد را پيش‌بينی می‌کردم، سهم اصلی در خلق سرمايه اجتماعی را متعلق به مردم دانست و گفت:پرداختن به مطالبات سياسی مردم حايز اهميت است و نبايد اين مطالبات رها شود.

وی با اشاره به اين‌که سرمايه اجتماعی خلق شده وظيفه ما را نسبت به مردم بيشتر کرده است، افزود: حفظ اين سرمايه اجتماعی وظيفه سازمان‌های مردم نهاد است؛ فرصت بوجود آمده فرصت خوبی است که بتوان مسايل را به صورت عميق و ريشه‌ای بررسی کرد و بر اساس تحليل شرايط گذشته و علل شکست‌ها بتوان آينده را به صورتی مديريت کرد که سرمايه اجتماعی روز به روز افزايش يافته تايک هم افزايی را ميان سازمان‌های مردم نهاد و احزاب شاهد باشيم.

عارف با بيان اين‌که سازمان‌ های مردم نهاد بايد مستقل از دولت برای پاسخگويی به مطالبات مردم کمک کنند.بر ضرورت نقش آفرينی سازمان‌های مردم نهاد در کمک به دولت تاکيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016