یکشنبه 16 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبير کل جامعه اسلامی زنان: چرا يک زن با اشتون مذاکره نکند؟

دبيرکل جامعه اسلامی زنان گفت: کشورهای غربی يک زن را برای مذاکره در زمينه مسائل هسته‌ای ايران انتخاب کرده‌اند، آيا ما زنی به توانايی اشتون نداريم که آقای جليلی را برای مذاکره با او انتخاب کرده‌ايم؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معصومه رضايی در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «زنان» ايسنا، با اشاره به حضور کاترين اشتون- رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا- به عنوان مذاکره‌ کننده اروپايی مسائل هسته‌ای، اظهارکرد: مگر ايران ام‌القرای جهان اسلام نيست و الگوی زنان ايرانی حضرت فاطمه (س) و حضرت زينب کبری (س) نيستند از سوی ديگر مگر ۵۰ نفر از ۳۱۳ يار امام زمان را زنان تشکيل نمی‌دهند، پس چرا ما به زنان در ايران اهميت کافی نمی‌دهيم؟

وی در زمينه بحث رجل سياسی افزود: در بين زنان نيز رجل سياسی وجود دارد و همان گونه که آيت‌الله بهشتی هنگام تصويب قانون اساسی فرمودند زن هم می‌تواند جزو رجل سياسی قرار گيرد.

رضايی در پايان با تأکيد براينکه بحث رجل سياسی تفسير شود، گفت: اميدوارم که اين مشکل از سر راه زنان برداشته شود، هنگامی که جمهوری اسلامی ادعا دارد که در ايران بهترين حکومت دنيا برقرار است و زنان مسلمان الگويی به عظمت حضرت فاطمه (س) را دارند، قرار نگرفتن زنان جزو رجل سياسی، شان نظام جمهوری اسلامی را در دنيا کاهش می‌دهد. اين در حالی است که زنان بايد از چنين حقی برخوردار باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016