پنجشنبه 20 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران اخراجی فولاد زاگرس برای دومين روز متوالی

ايلنا ـ صبح امروز ۲۳۵ نفر از کارگران قراردادی شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس برای دومين روز متوالی، در اعتراض به اخراج و عدم دريافت مطالبات مالی خود در مقابل استانداری کردستان واقع در شهر سنندج تجمع کردند.

نماينده کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس که در اين تجمع حضور داشت، به ايلنا گفت: امروز دومين روز تجمع کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس برای احقاق حقوق معوقه و اعتراض به اخراج ۲۳۵ کارگر است، که متاسفانه تا اين ساعت از تجمع باز هم جواب قانع کننده‌ای از سوی مسئولان استانداری دريافت نکرده‌ايم.

او گفت: اين کارگران که دارای سوابق کاری بين ۱۰ تا ۲۳ سال هستند، در اين شرايط سنی و مخصوصا در اوضاع اقتصادی فعلی که بسياری از جوانان بيکارند، امکان يافتن شغل ديگری را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده کارگران فولاد زاگرس با اشاره به پيشينه مشکلات نيروهای کار اين واحد توليدی، گفت: از سال ۸۶ با واگذاری بخشی از فعاليت کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به شرکت پيمانکاری خوان گل، مشکلات کارگران افزايش يافت.

او اضافه کرد: بعد ازسپری شدن همه مشکلاتی که به واسطه تاخير در پرداخت حقوق، تعديل واخراج کارگران به دليل وجود اين شرکت متحمل شده بوديم، اواخر سال گذشته کارگران تصور کردند مدير عامل جديد با حذف پيمانکار، امنيت شغلی را به آنان باز گردانده است، غافل از آنکه مدير عامل سعی دارد در مرحله نخست با حذف پيمانکار و سپس کارگران، کارخانه را به بهانه تعميرات تعطيل کند.

گفتنی است روز گذشته در پی اولين تجمع کارگران اخراجی در مقابل فرمانداری قروه، «ابراهيم ملا بيگی» مدير عامل شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس با تاييد تعديل ۲۳۵ کارگر اين کارخانه، به ايلنا گفته بود: ناچار شديم اين تعداد کارگر را به سبب زيان ده بودن توليد تعديل کنيم.

ملابيگی درباره دليل تعطيلی اين کارخانه نيز اظهار کرده بود: در طول ده سال فعاليت کارخانه، به دليل آنکه صنايع بالا دستی و پايين دستی توليدات اين کارخانه در منطقه ايجاد نشده، فولاد زاگرش هر ساله حدود ۵ تا ۱۵ ميليارد تومان زيان داده است به طوری که تاکنون اين شرکت حدود ۹۰ ميليارد تومان زيان داده و ۶۰ ميليارد تومان انباشت سرمايه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016