جمعه 21 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین اقدامات احمدی نژاد

به گزارش کلمه، در حالی که روز گذشته زمزمه های مخالفت و انتقاد با اقدام تعجب برانگیز دولت در آخرین روزهای حیاتش انتقاداتی را در محافل رسانه ای به همراه داشت، اکبر ترکان، نماینده رئیس‌جمهور منتخب گفت که واگذاری اراضی نمایشگاه بین المللی توسط دولت به صداوسیما شبهه دارد و می توان گفت نوعی قدرانی متقابل بوده است.

این واگذاری زمین در کنار ده ها حکم عزل و نصب در استانداری ها و بخشداری ها و حکم چهار ساله برای برادر رهبری بر موسسه ایرانشناسی سوالات زیادی را در میان فعالان سیاسی و رسانه ای برانگیخته است.

وی افزود: حتی اگر این کار با چنین نیتی صورت نگرفته باشد اما ممکن است این گونه تصور شود که چون صداوسیما در مراسمی از رئیس دولت تقدیر کرد، او هم متقابلا با واگذاری اراضی با ارزش نمایشگاه بین المللی قصد جبران آن را داشته است.

عزت الله ضرغامی در اقدامی عجیب مراسم تقدیر از احمدی نژاد را در صدا و سیما برگزار کرد و با مبالغه گویی در مورد این رییس دولت که بیشترین تخلفات مالی و فساد اداری در پرونده خود را دارد، از او به عنوان انسانی بی نظیر یاد کرد و تنها سه روز بعد پاداش این تقدیر نابجا را از رییس دولت دریافت کرد.

ترکان ادامه داد: اگر دولت قصد چنین کاری را به صورت عادی داشت، هشت سال برای این کار فرصت بود و می توانستند مثلا شش ماه قبل این کار را انجام دهند نه اینکه بعد از قدردانی از رئیس دولت چنین کاری را انجام دهند.

نماینده ویژه رئیس جمهور منتخب در امور انتقالی دولت گفت: زمین نمایشگاه بین المللی زمین بسیار با ارزشی است و از وقتی که بحث واگذاری آن مطرح شد، خیلی‌ها برایش نقشه کشیدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: حتی اگر می خواهیم جایی برای نمایشگاه‌های بین المللی بسازیم که انشاءالله می سازیم اما این محل با توجه موقعیت خوب محلی و دسترسی اش به اتوبان‌ها و هتل‌ها، بهترین فضا برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است.

ترکان افزود: اشکالی ندارد این زمین در اجرای قانون خصوصی سازی واگذار شود اما کاربری آن نباید تغییر کند و برای من سکوت وزیر صنعت، معدن و تجارت در قبال این اقدام، عجیب است.

«آقای وزیر شاید در دولت آینده وزیر نباشد اما این کار به نام وی ثبت می شود که با وجود اشرافی که به بحث تجارت بین الملل دارد، در کمال آرامش نشسته و اجازده داده یکی از بهترین ابزارهای توسعه تجارت بین المللی را از او بگیرند».

نماینده رئیس جمهور منتخب در امور انتقالی دولت در بخش پایانی گفت‌وگویش با فارس با بیان اینکه اخبار دیگری درباره این نوع بذل و بخشش ها به وی رسیده که قابل تأمل است، به برخی از آنها اشاره کرد.

«واگذاری خانه‌های سازمانی به قیمت‌ نازل»، «تخلیه یکی از ساختمان‌های منطقه آزاد برای اجاره بلندمدت» و «واگذاری های عجولانه در سازمان میراث فرهنگی» از جمله موضوعاتی بود که ترکان آنها را نیازمند پیگیری دانست.

وی همچنین تصریح کرد: به ما خبر رسیده که وزیر کشور بعد از انتخابات بیش از ۴۰ حکم برای بخشداران و فرمانداران صادر کرده که با توجه به فرصت اندک باقیمانده تا زمان انتقال دولت، این اقدام سؤال برانگیز است.

ترکان در پایان با ناشایست خواندن این نوع اقدامات، متذکر شد: بهتر است رفتارها در آستانه نقل و انتقال دولت منطقی و اصولی باشد و کارهای مربوط به واگذاری‌ها و انتصاب‌ها را به مسئولان بعدی بسپارند.

در همین حال، اسدالله عسگراولادی، عضو اتاق بازرگانی در واکنش به واگذاری زمین های نمایشگاه بین المللی به صداوسیما گفت: محل نمایشگاه های بین المللی باید برای امور بازگانی و تجاری کشور به کار گرفته شود. در این محل می توان مرکز تجارت بین المللی ایجاد کرد و کنفرانس های بین المللی در زمینه اقتصاد را در آن برگزار کرد. به همین دلیل با واگذاری آن به صداوسیما به شدت مخالفیم.

این تاجر با سابقه ادامه داد: صداوسیما به اندازه کافی برای فعالیت هایش زمین دارد. ضمن اینکه باید زمینه تخصصی این مرکز حفظ شود. باید وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن برای توسعه فعالیت های اقتصادی و توسعه روابط با دیگر کشورها در زمینه اقتصاد استفاده کند. این محل آبرومندی برای استقبال از مهمانان خارجی است که در نقطه مناسبی از تهران واقع شده و باید استفاده بهتری از آن کرد.دولت آینده دولت تدبیر و امید است که می خواهد روابط مناسبی با دیگر کشورها برقرار کند و از این محل می تواند برای این کار بهره ببرد.

عسگراولادی گفت: بارها گفته ایم که بخش خصوصی آماده خرید این محل است و توان آن را دارد. مگر دولتی ها چگونه خرید می کنند. از منابع بانکی بهره می برند ما هم می توانیم یک شرکت سهامی عام درست کنیم و از طریق فروش سهام آن بهره ببریم. ابتدا باید تصمیم توسط دولت گرفته شود تا متناسب با کاربری این محل خریداران به میدان بیاید.

محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در شمال تهران، حدود ۸۵۰ هزار مترمربع است که در سال ۱۳۳۸ تاسیس شده در سال ۱۳۴۸ اولین نمایشگاه بین المللی را برگزار کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016