دوشنبه 24 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از برگزاری همايش تجليل از فعالان مين روبی در نوسود

آژانس خبری موکريان - سرويس اجتماعی - هفته گذشته همايشی به منظور تجليل و تقدير از فعالان مين روبی در شهر نوسود کرمانشاه برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرنگار آژانس خبری موکريان در کرمانشاه، روز دوشنبه ۱۷ تيرماه ۹۲ همايشی به منظور تجليل از فعالان مين روبی در مناطق مرزی استان کرمانشاه در سالن دانش نوسود برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اين گزارش "مختار خندانی" فعال مدنی اهل پاوه با کمک جمعی از فعالان مدنی استان کرمانشاه به منظور تشويق و ترغيب هرچه بيشتر فعالان مين روبی در سطح استان و همچنين تقويت وظيفه نهادها و ارگان های ذيربط در اين امر خطير اقدامات مقدماتی برای برگزاری اين همايش را به انجام رسانده و در نهايت با موافقت نهاد سپاه و فرمانداری پاوه "همايش تجليل از فعالان مين روبی" در نوسود برگزار شد.

خبرنگار موکريان در اين گزارش می افزايد؛ در ابتدای مراسم دبير همايش در سخنانی ضمن قدردانی از شرکنندگان همايش هدف از گردهمايی تقدير از فعالان مين روبی مناطق مرزی استان کرمانشاه را تشويق و ترغيب ديگران به اين امر خطير عنوان کرد و افزود: آنان که آگاهانه به عمل خطير مين زدايی دست می زنند تا ساير انسان ها در سرزمينی پاک تر از مين و گلوله های عمل نکرده زندگی کنند، انسان های بزرگی هستند.

در ادامه گزارش آژانس خبری موکريان آمده است؛ گروه موسيقی آوای هورام با اجرای زيبايی حال و هوای ديگری به مراسم بخشيد. پس از آن نماهنگی در خصوص فعاليت گروههای پاکسازی و تخريب به مدت ده دقيقه پخش گرديد که در آن بخش کوچکی از کارهای گروههای تخريب و پاکسازی از جمله جمع آوری مين، بمب، گلوله های عمل نکرده، چاله انفجار، انهدام، شهادت و جانبازی اين عزيزان به نمايش گذاشته شده بود. در پايان مراسم هدايايی که از سوی فعالان مدنی تهيه شده بود توسط نماينده‌ی جانبازان شهر نوسود (عثمان رئوفی) به رسم سپاسگزاری به ۵نفر از گروه تخريب و آقايان طه عثمانی و محمد حسن خوش خو تقديم گرديد.

گفتنی است، قرار بود در اين مراسم متنی که "عثمان مزين" وکيل پايه يک دادگستری به درخواست فعالان مدنی برگزارکننده همايش، آماده و ارسال کرده بود توسط "مختار خندانی" قرائت شود که با مخالفت نيروهای امنيتی روبرو شد و چند دقيقه قبل از زمان قرائت متن مسئولی ناشناس صراحتاً اعلام کرده بود که اين نوشته دارای اشکال است و قابل ارائه نيست.

لازم به ذکر است، "عثمان مزين" در صفحه فيسبوک خود راجع به محتوای متن ارسالی به همايش "تجليل از فعالان مين روبی در نوسود" اينگونه توضيح داده است: "لب کلام نوشته (ام) بيان اهميت کار و مشکلات فعالان مين زدايی و ضرورت توجه به قربانيان مين است. وجود شانزده ميليون مين يعنی اينکه خطر شانزده ميليون انفجار در کمين ماست. چرا بايد با جان و جسم شهروندان خودمان اينگونه رفتار کنيم؟"

يادآور می گردد در حالی که مسئولان مرتب از پاکسازی کامل مناطق مرزی خبر می دهند ليکن هر از گاهی شاهد قربانی شدن مرزنشينان توسط مين های خنثی نشده در اين مناطق هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016