پنجشنبه 13 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: روحانی دولت اعتدال و سازندگی تشکيل دهد

• تشکيل دولت فراجناحی نويد دهنده بهبود اوضاع سياسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است
• اکنون بايد در فضای سالم به دور از بداخلاقی‌های سياسی و رقابت‌های مضر دولت اعتدال و کار و سازندگی تشکيل شود.

ايلنا - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه روحانی صلاحيت لازم برای کسب کرسی رياست‌جمهوری را دارد، ابراز اميدواری کرد با استفاده از نيروهای خبره و مناسب دولت اعتدال و کار و سازندگی تشکيل شود.

به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در دومين روز از سفر به مشهد مقدس با جمعی از نخبگان و کارآفرينان منتخب صنعتی-تجاری استان خراسان رضوی ديدار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار با اشاره به موقعيت خوب استان خراسان رضوی در رونق اقتصادی کشور ابراز اميدواری کرد در سايه تلاش و برنامه‌ريزی صحيح اقتصادی صنعت در اين استان مستعد مجدداً کشوفا شود.

وی به مشکلات بخش توليد و صنعت کشور در شرايط کنونی اشاره کرد و افزود: دولت جديد در سايه همکاری و همراهی صنعتگران و مديران مجرب و با همت و تلاش بخش خصوصی می‌تواند به تدريج بر مشکلات فائق آمده و توليد و صنعت در مسيری درست قرار گيرد.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکيل دولت فراجناحی رحمت ملی را نويد دهنده بهبود اوضاع سياسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور دانست و گفت: شور و اميدی که پس از انتخابات ۲۴ خرداد در مردم ايجاد شده سرمای بزرگی برای آغاز دوره جديد و همدلی و انسجام ملی است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اکنون بايد در فضای سالم به دور از بداخلاقی‌های سياسی و رقابت‌های مضر دولت اعتدال و کار و سازندگی تشکيل شود و با ايجاد تعامل سازنده و مؤثر با خارج علاوه بر خنثی کردن آثار تحريم‌های ظالمانه بر کشور و جلوگيری از اين روند، اوضاع اقتصادی نيز سر و سامان يابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه کشور در دوران دفاع مقدس شرايط سخت‌تر از امروز را با تدبير و تلاش پشت سر گذاشت، اظهار داشت: اگر در آن زمان توانستيم حقانيت جمهوری اسلامی را در سازمان ملل به اثبات رسانده و دولت عراق را به جهانيان، متجاوز معرفی کنيم و شرايط را به تدريج سروسامان دهيم امروز نيز به دليل برخورداری از شرايط بهتر زيرساخت‌ها و منابع انسانی قوی و متعهد می‌توانيم به مشکلات در ابعاد خارجی و داخلی با همدلی و همکاری فائق آئيم.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تحقيقات در مورد شاخص‌های اقتصادی در سه دولت سازندگی و اصلاحات و دوره اخير که حاکی از ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و کاهش تورم در دولت سازندگی در سايه تقويت توليد در بهبود فضای کسب و کار و فعاليت‌های بخش‌های خصوصی است، گفت: اين مقايسه نشان می‌دهد که در کنار تدابير و برنامه‌ريزی‌های خوب اقتصادی همراهی و همدلی مردم با دولت و هماهنگی دولت با ساير قوا و رهبری و انسجام ملی نقش مهمی در تحقق خوب برنامه‌ها داشته است.

وی با مهم خواندن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور تصريح کرد: بخش خصوصی اين توانايی را داشته و دارد که مشکلات خود را حل کند.

رئيس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به حماسه سياسی که مردم سراسر کشورمان در انتخابات رياست‌جمهوری يازدهم خلق کردند و آرامشی که پس از آن کشور را فرا گرفته گفت: مردم به حق خود صحنه را آفريدند و با تصميم مناسب حماسه لازم را خلق کردند.

هاشمی رفسنجانی تأکيد کرد: آقای روحانی نيز به حق شرايط لازم برای اين انتخاب را دارد و اميدواريم ايشان با استفاده از نيروهای خبره و مناسب کابينه کاری خوبی را شکل دهد.

در اين ديدار حسينی رئيس خانه صنعت معدن استان، هاشميان از مديران موفق صنعتی استان، حميدی رئيس انجمن صنايع استان و شرکا دبيرکل خانه صنعت و تجارت به بيان ظرفيت‌های توليدی و اقتصادی خراسان رضوی اشاره کرده و از هاشمی رفسنجانی خواستار رهنمودهايی برای بهبود فضای اقتصادی استان شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016