سه شنبه 25 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا عارف: در مقطع فعلی بايد به سمت جامعه مدنی و تشکل‌های مردم نهاد برويم

فارس: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مقطع فعلی زمانی است که ما بايد به سمت جامعه مدنی و ايجاد تشکل‌های مختلف مردم نهاد برويم و دولت‌ها نيز بايد به نظر جامعه مدنی تمکين کنند.

خبرگزاری فارس: در مقطع فعلی بايد به سمت جامعه مدنی و تشکل‌های مردم نهاد برويم

به گزارش سرويس سياسی خبرگزاری فارس، محمدرضا عارف در ديدار با اعضای شورای مرکزی انجمن روزنامه‌ نگاران زن ايران (رزا) با اشاره به محدوديت رسانه‌ها، با طرح اين سوال که در مقطع فعلی چند نشريه مستقل داريم که حرف دل مردم را بزند، اظهار داشت: رسانه‌ها بايد به نقد جدی فعاليت‌ها و روند مسائل کشور بپردازند و برای حل مشکلات راه حل ارائه دهند. اگر مسئولان اجازه نقد جدی می‌دادند به وضع فعلی مبتلا نبوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصريح کرد: انقلاب ما يک انقلاب فرهنگی بود که به آزادی در شئون مختلف اعتقاد داشت. با اين رويکرد نبايد فضای دانشگاه‌های ما به گونه‌ای باشد که دانشجو برای بيان مطالباتش با لکنت زيان رو به رو شود و استاد نسبت به پيگيری مطالبات و مسائل صنفی خود بی‌تفاوت و بی‌انگيزه شود.

عارف تاکيد کرد: بايد کشور را به جايگاهی که در قانون اساسی مطرح شده است برسانيم. قانون اساسی ظرفيت‌های زيادی دارد که از آنها استفاده نکرده‌ايم.حرف‌های خوبی درباره قانون اساسی می‌زنيم اما به مرحله اجرا که می رسيم، از ظرفيت‌های قانون اساسی درست استفاده نمی کنيم.

معاون اول دولت اصلاحات در خصوص شرايط نهادهای غير دولتی و احزاب گفت: مقطع فعلی زمانی است که ما بايد به سمت جامعه مدنی و ايجاد تشکل‌های مختلف مردم نهاد برويم. دولت‌ها هم بايد به نظر جامعه مدنی تمکين کنند اما اين سوال هم مطرح است که تا چه ميزان در طول اين سی سال به نظرات جامعه مدنی توجه کرديم. با کمال تاسف بايد گفت نگاه دولت‌ها به جامعه مدنی نگاهی حداقلی بوده است و بايد اين نگاه اصلاح شود.

وی ضمن تقدير از حضور ارزشمند زنان در فعاليت علمی و آموزشی و پژوهشی کشور بر نقش انجمن روزنامه‌نگاران زن ايران بر پيگيری مطالبات بحق زنان و تلاش جهت افزايش نرخ مشارکت آنان و ارتقاء جايگاه زنان در مديريت‌های عالی و ميانی کشور تاکيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016