چهارشنبه 19 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا عارف: اگر با خودسرها برخورد می‌شد حادثه کوی دانشگاه اتفاق نمی‌افتاد

• اگر در حادثه کوی دانشگاه با تدبير،آرامش و اعتدال با اتفاقات برخورد می‌شد،‌ هيچ گاه ادبيات رويارويی دانشجو با حاکميت وارد ادبيات سياسی جمهوری اسلامی ايران نمی‌شد
• دانشگاه را بايد به دانشگاهيان بازگرداند و انجمن‌های اسلامی بايد دوباره در دانشگاه‌ها احيا و فعال شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بيان اينکه در انقلاب ايران دانشجو همواره در صف مقدم بوده است،تاکيد کرد: اگر در حادثه کوی دانشگاه با تدبير،آرامش و اعتدال با اتفاقات برخورد می‌شد،‌ هيچ گاه ادبيات رويارويی دانشجو با حاکميت وارد ادبيات سياسی جمهوری اسلامی ايران نمی‌شد.

به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف در جمع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به همزمانی اين ديدار با ايام سالگرد کوی دانشگاه تهران، يادآور شد: واقعه ۱۸ تير ۷۸ بسيار دردناک بود و جامعه دانشگاهی کشور عزادار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: واقعه ۱۸ تير نشان داد هزينه حضور خودسرها در عرصه سياسی کشور، به چه ميزان ‌می‌تواند خسارت بار باشد.هزينه‌ای که هيچ يک از عقلای نظام، اعتقادی به آن نداشتند.اگر با خودسرها برخورد می شد در تير ماه ۸۸ شاهد حضور نيروهای لباس شخصی در کوی دانشگاه تهران نبوديم.

وی ادامه داد: اگر در حادثه کوی دانشگاه با تدبير،آرامش و اعتدال با اتفاقات برخورد می‌شد،‌ هيچ گاه ادبيات رويارويی دانشجو با حاکميت وارد ادبيات سياسی جمهوری اسلامی ايران نمی‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش ديگری از سخنانش با بيان اينکه وظيفه انجمن اسلامی دانشجويان است که عملکرد سی سال گذشته جنبش دانشجويی را آسيب‌شناسی و بررسی کند، خاطرنشان کرد: اگر مسائل دانشگاه حل شود، به طريق اولی ساير مسائل کشور نيز قابل حل است. در انتخابات رياست جمهوری هم تا زمانی‌که دانشگاه ها فعال نشدند، جامعه فعال نشد. بنابراين نبايد نقش دانشگاه‌ها و دانشجويان را در خلق حماسه سياسی و پيروزی منتخب ملت ناديده گرفت.

عارف تصريح کرد: احيا و تقويت و حمايت جنبش اصيل دانشجويی در دانشگاه‌ها بسيار مهم است. اکنون فضا تغيير کرده است،بايد دانشجويان در اين فضای جديد محور فعاليت باشند البته نبايد سطح توقعات را بالا برد.بهتر است واقع‌نگر و صبور باشيم و در عين حال به دولت منتحب برای اداره بهتر کشور کمک کنيم.

وی خطاب به دانشجويان گفت: شما مسئوليت سنگينی به عهده داريد و دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه تهران می‌تواند مطالبات مردم را پی‌گيری کند.انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه تهران بعنوان اصيل ترين تشکل دانشجويی می‌تواند پی‌گير مطالبات دانشگاهيان باشد.

عارف تاکيد کرد:دانشگاه را بايد به دانشگاهيان بازگرداند و انجمن‌های اسلامی بايد دوباره در دانشگاه‌ها احيا و فعال شوند. اين اقدامات فقط با عبرت گرفتن از گذشته و نگاهی رو به جلو انجام خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به شکل گيری احزاب در ايران اشاره کرد و با بيان اينکه بايد تحليل و آسيب شناسی کرد که چرا هيچ حزبی در ايران فراگير نشده است،اظهار داشت: اگر قرار باشد حزبی ايجاد شد نبايد قائم به فرد يا گروهی محدود باشد.نسل‌های سوم و چهارم بايد محور فعاليت حزبی باشند با اين رويکرد موافق تشکيل حزب فراگير هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016