دوشنبه 31 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت نهاده دامی ۳۰‌درصد افزايش يافت

روزنامه بهار ـ رييس اتحاديه مرغداران استان تهران از عدم‌توزيع نهاد‌ه‌های توليد توسط شرکت پشتيبانی امور دام و وارد‌کنندگان خبر داد و گفت: با وجود اصرار وزارت صنعت، بانک مرکزی از تخصيص ارز ۱۲۲۶ تومانی به دليل تک‌نرخی‌شدن ارز در قانون بودجه خودداری می‌کند و اين امر موجب کمبود شديد نهاده‌ها در بازار شده است.

ناصر نبی‌پور با بيان اين‌که قيمت نهاده‌ها نسبت به پنج‌روز قبل ۳۰‌درصد افزايش يافته است، تصريح کرد: سويا که قيمت آن در حدود ۱۱۰۰‌تومان بوده است در حال حاضر با نرخ ۱۶۰۰‌ نيز در بازار موجود نيست و ذرت که نرخ آن حدود ۵۸۰ تا ۷۰۰‌تومان بوده است به حدود ۱۰۰۰‌تومان افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نبی‌پور تاکيد کرد: وارد‌کنندگان نهاده‌های توليد دام و طيور را احتکار کرده‌اند و با وجود آن‌که واردات نهاده‌ها توسط شرکت پشتيبانی امور دام و واردکنندگان پيش از اين انجام شده از ارائه نهاده به بازار خودداری می‌شود.

رييس اتحاديه مرغداران استان تهران با اعلام عدم‌همکاری شرکت پشتيانی امور دام با توليد‌کنندگان بيان کرد: بيش از يک‌سال است مقررشده بود شرکت پشتيبانی امور دام ۱۵۰‌هزار تن نهاده به توليد‌کنندگان مرغ تخم‌گذار تخصيص دهد که تنها در حد وعده باقی ماند و تنها ۲۰‌هزار تن نهاده از طرف اين شرکت تخصيص يافت.

نبی‌پور خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که انبارها پر است، اما توليدکنندگان بايد در‌به‌در به‌دنبال تامين نهاده در بازار باشند.

وی افزود: هيچ گزارشی از ارائه کشتار زودهنگام مرغ‌ها ارائه نشده و مشکل تامين نهاده ۲۵‌روز است که در بازار ايجاد شده است و مرغداران در حال تحمل شرايط کنونی هستند.

نبی‌پور تاکيد کرد: توليد‌کنندگان هيچ چاره‌ای جز تحمل شرايط کنونی ندارند. وی درباره قيمت‌های بازار تخم‌مرغ نيز گفت: قيمت تخم‌مرغ ۲۴۰۰ تا ۲۷۰۰تومان در هر کيلوگرم است در صورتی که نرخ خريد تضمينی آن سه‌هزار و ۶۸۰‌تومان است.

ناصر نبی‌پور، رييس اتحاديه مرغداران استان تهران، گفت: هيچ گزارشی از ارائه کشتار زودهنگام مرغ‌ها ارائه نشده است و توليد‌کنندگان هيچ چاره‌ای جز تحمل شرايط کنونی ندارند.

نبی‌پور خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که انبارها پر است، توليدکنندگان بايد در‌به‌در به‌دنبال تامين نهاده در بازار باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016