شنبه 29 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايرلاين‌ها در آستانه ورشکستگی، افزايش ۵۰۰ برابری قيمت شرکت فرودگاه‌ها

ايلنا ـ شرکت فرودگاهی بدون هماهنگی با ايرلاين‌ها آيين نامه اجرايی ماده ۶۳ قانون وصول مطالبات دولتی را که در آن به تخفيف فرودگاه‌ها به شرکت‌های هواپيمايی داخلی تاکيد می‌کرد حذف کردند و باعث شدند ضريب بدهی‌های شرکت های هواپيمايی چندين برابر شود.

رئيس انجمن شرکت‌های هواپيمايی افزايش هزينه‌های ايرلاين‌ها را سرسام آور و غيرقابل کنترل دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالرضا موسوی رئيس انجمن شرکت‌های هواپيمايی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به عدم تعلق ارز مرجع طبق وعده دولت به ايرلاين‌ها اظهار داشت: متاسفانه ارزی که قرار بود از سوی بانک مرکزی به ايرلاين‌ها تعلق بگيرد تا اسفند ماه سال گذشته ارائه نشد، بعد از آن هم تنها به چند شرکت اين ارز تعلق گرفت و بيشتر شرکت‌ها ما‌ه‌ها مجبور بودند با ارز آزاد هزينه‌های خود را بپردازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم دلار از ۱۲۲۶ تومان به ۲۴۵۰ تومان رسيده است که اين رقم هزينه‌های هنگفتی را برای شرکت‌های هواپيمايی ايجاد کرده است، همچنين که باز هم قرار بود دولت برای پرداخت سوخت به ايرلاين‌ها مساعدت کند که تا اين لحظه اين امر مقق نشد.

موسوی با اشاره به بدهی ايرلاين‌ها به شرکت‌های فرودگاهی اظهار داشت: شرکت فرودگاهی بدون هماهنگی با ايرلاين‌ها آيين نامه اجرايی ماده ۶۳ قانون وصول مطالبات دولتی را که در آن به تخفيف فرودگاه‌ها به شرکت‌های هواپيمايی داخلی تاکيد می‌کرد حذف کردند و باعث شدند ضريب بدهی‌های شرکت های هواپيمايی چندين برابر شود.

وی ادامه داد: طبق جلسه‌ای که با وزير راه و شهرسازی و رئيس شرکت فرودگاه‌های کشور در اين زمينه داشتيم مشکلات عنوان و قرار شد که در اين مورد مساعدت انجام شود، ضمن اين‌که فردا هم يک جلسه‌ای خواهيم داشت.

وی افزود: در گذشته پرداخت ايرلاين‌ها به شرکت‌های فرودگاهی به ريال پرداخت می‌شد و ضريب دلار برای نرخ خدمات فرودگاهی هم ۲۳ درصد محاسبه می شد اما متاسفانه به دليل حذف اين آيين نامه اجرايی اين ضريب دريافت ارز به ۴۰ درصد افزايش پيدا کرد که باعث دو تا سه برابر شدن هزينه های ما شد.

موسوی خاطرنشان کرد: شرکت فرودگاه ها ادعا می کند ايرلاين‌ها بدهی‌های بالايی به آنها دارند ولی اين قيمت‌ها با برآورد آنها است در صورتی که برای ما نه تنها افزايش درآمدی بوده بلکه افزايش هزينه‌های سوخت از يک سو و افزايش بهای خدمات شرکت‌های فرودگاهی را از سوی ديگر داشتيم و مهمتر از آن هم ارزی که قرار بود از سوی دولت تامين شود، تامين نشد.

رئيس انجمن شرکت‌های هواپيمايی با اشاره به افزايش نرخ شرکت فرودگاه‌ها افزود: شرکت فرودگاه‌ها ۵۰۰ درصد افزايش قيمت داشته است اين در حالی است که ما از مردم ريال دريافت می کنيم و بايد به دلار هزينه‌های خود را بپردازيم.

وی اظهار اميدواری کرد: با مساعدتی که وزير مربوطه و رئيس کل شرکت فرودگاه‌ها نشان داده است اميدواريم که اين آيين‌نامه اصلاح شود، ضمن اينکه ما می خواهيم شرکت فرودگاه‌ها هم تامين شوند، ولی باز هم اين رقم مبلغ واقعی نيست.

وی در پايان خاطرنشان کرد: افزايش هزينه‌ها باعث ازبين رفتن توان شرکت‌های هواپيمايی شده است و اگر همين طور پيش برود و دولت حمايتی از ما نکند بسياری از ايرلاين‌ها ورشکست خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016