پنجشنبه 6 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سقوط قيمت ها در ۵ بازار بزرگ ايران

قدس آنلاين ـ ۵ بازار بزرگ خودرو، مسکن، آهن آلات، اجناس الکتريکی، موبايل و کامپيوتر متأثر ازکاهش نرخ ارز سقوط کرد.

به گزارش قدس آنلاين ترکشهای کاهش نرخ ارز اين بازارها را دربرگرفت به طوری‌که سونامی افت تاريخی دلار ضربه بزرگی به چهارستون بازار مسکن و ديگر بازارها وارد کرد.سونامی کاهش قيمت ارز، بازار آهن آلات راهم بی‌نصيب نگذاشت به طوری‌که کاهش قيمت دراين بازارهم آغاز شده است.

از آهن تا خودرو

رئيس اتحاديه کشوری آهن‌فروشان از کاهش قيمت ميلگرد و آهن در يک هفته گذشته خبر داد و گفت: ميلگرد ۸ درصد و آهن ۱۲ درصد کاهش قيمت داشته است.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون ميلگرد بين ۷ تا ۸ درصد و تيرآهن ۱۲ درصد کاهش قيمت داشته است.

محمد آزاد گفت: بازار هنوز در رکود است و تقاضای لازم وجود ندارد و به محض اينکه قيمتها نوسان می‌کند خريداران متوقف می‌شوند تا قيمت به کف برسد.

وی افزود: اگر ريال تقويت شود شاهد کاهش بيشتر قيمت در بازار خواهيم بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درهمين حال رئيس اتحاديه فروشندگان اتومبيل از کاهش ۵ تا ۱۲ درصدی قيمت انواع خودروهای داخلی با کاهش قيمت دلار خبر داد و گفت: در خودروهای وارداتی نيز اين هفته بازار با کاهش ۵ تا ۱۰ ميليون تومانی روبه رو بوده است.

حسين زمانی افشار، با اشاره به اينکه هم راستای روند نزولی نرخ دلار قيمت انواع اتومبيل های داخلی هم با کاهش قابل توجهی روبه رو بوده است، اظهارداشت: قيمت پژوپارس که پيش از اين ۳۸ ميليون تومان به فروش می رسيد در حال حاضر باکاهش ۵ ميليون تومان به قيمت ۳۳ ميليون تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گيرد.

وی ضمن بيان اين مطلب که قيمت ۲۰۶ تيپ ۵ از ۴۲ ميليون تومان به ۴۰ ميليون تومان رسيده است، افزود: رانا از ۲۲ ميليون تومان به ۲۱ ميليون تومان و خودروی ۷EF نيز با کاهش دو ميليون تومانی از ۲۸ ميليون تومان، قيمت ۲۶ ميليون تومان را تجربه می‌کند.

وی اضافه کرد: ال ۹۰ هم از ۳۶ ميليون تومان به ۳۳ ميليون تومان و خودروی تيبا از ۲۲ ميليون تومان به ۲۱ ميليون تومان و مگان از ۹۲ ميليون تومان به ۸۸ ميليون تومان رسيده است.

زمانی افشار با بيان اينکه اين روزها با کاهش قيمت دلار توليدات سايپا ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کاهش يافته است، تصريح کرد: در محصولات ايران خودرو نيز در وانت پيکان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کاهش قيمت را شاهد بوده‌ايم.

به باور رئيس اتحاديه فروشندگان اتومبيل، در خودروهای وارداتی نيز اين هفته بازار با کاهش ۵ تا ۱۰ ميليون تومانی روبه رو بوده است.

زلزله دلار در خانه

از سوی ديگر زلزله دلار ستونهای گرانی خانه را هم لرزاند، به طوری که قيمت مسکن هم درحال ريزش است .دراين باره رئيس اتحاديه کشوری مشاوران املاک از کاهش قيمت مسکن خبر داد و گفت: در پی کاهش نرخ ارز قيمت خانه نيز روند کاهشی خواهد داشت.

مصطفی قلی‌خسروی ورود آرامش و ثبات اقتصادی در بازار مسکن را با همکاری مردم در انتخابات همراه دانست و گفت: پس از هجوم و بحران فکری از گران‌شدن طلا و ارز، حال اين کالاها در حال بازگشت به بازار اقتصادی هستند و بازار نيز به ثبات نزديک می‌شود.

وی با اشاره به تاثير کاهش نرخ ارز بر بخش مسکن اظهار داشت: وقتی آرامش وارد بازار می‌شود بر همه مسايل از جمله مسکن نيز تأثير می‌گذارد. قلی‌خسروی ابراز اميدواری کرد ثبات اقتصادی در بازار اقتصادی تداوم داشته باشد.

رئيس اتحاديه کشوری مشاوران املاک با ابراز اميدواری از کاهش حدود پنج درصدی حباب مسکن افزود: پيشتر گفته شده بود حباب ۲۰ درصدی بر بازار مسکن حاکم شده است که در مدت اخير با کاهش قيمت رو به رو شد.

وی درباره‌ تأثير کاهش قيمتها بر قيمت زمين نيز گفت: به‌طور طبيعی ثبات اقتصادی بر همه قسمت‌های مسکن از جمله زمين تأثير می‌گذارد.

درهمين حال رئيس اتحاديه فن‌آوران و رايانه‌ تهران از کاهش قيمت اجناس الکترونيکی خبر داد و کاهش قيمت دلار را علت کم شدن ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ اين اجناس دانست.

مهدی ميرمهدی تقاضا در بازار کنونی را کم دانست و گفت: چون خريداران تصور می‌کنند قيمت دلار کاهش می‌يابد، جنس نمی‌خرند و همين موضوع باعث می‌شود واردکنندگانی که محصولات خود را به صورت اعتباری وارد کرده‌اند، دچار مشکل شوند و اجناس را به قيمت پايين‌تر عرضه کنند که اين مشکل در صورت ثابت ماندن قيمت دلار يا تک نرخی شدن آن برطرف خواهد شد.

گفتنی است، چند روز پيش سونامی کاهش قيمت، بازارهايی چون موبايل و کامپيوتر را نيز دربرگرفت به گونه‌ای که به ترتيب ۲۰ و ۱۵ درصد کاهش قيمت در محصولات اين بازارها رخ داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016