دوشنبه 31 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی: ترجيح می‌دهم مسجدجامعی در شورای شهر بماند

روزنامه قانون ـ رئيس جمهور اصلاحات، در کمتر از يک هفته درباره مسجد جامعی دو جور حرف زده‌است. نخست پس از تماشای فيلم گذشته بود که خواستار انتخاب احمد مسجدجامعی به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. اما روز گذشته، سيدمحمد خاتمی حرف ديگری زد و خواستار حضور او در شورای شهر شد.

ممکن است برخی چنين تغييری را به حساب فشارهای سياسی به خاتمی بگذارند. زيرا پس از اظهارنظر نخست او اصلاحات به سهم‌خواهی از دولت روحانی متهم شد. اما برخی نيز معتقدند که اظهارنظر نخست او، ناشی از تاثيری بود که تماشای اين فيلم روی او گذاشته بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معنای اين تغيير سخن‌ها هرچه باشد، اظهارنظر آخر خاتمی ناظر بر اين واقعيت نيز هست که مسجدجامعی، گزينه اصلاح‌طلبان برای رياست شورای شهر است. زيرا گرچه در دولت، نامزد آنان رای نياورد، اما در شورای شهر توانستند کرسی‌های قابل توجهی را کسب کنند.

به هر روی، آن‌گونه که تسنيم گزارش داد، خاتمی روز گذشته با بيان اينکه ترجيح می‌دهد مسجدجامعی در شورای شهر بماند، اظهار کرد: هيچکس نبايد از رئيس‌جمهور منتخب سهم‌خواهی کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه اينطور گفته می‌شود که شما به‌دنبال سهم‌خواهی از رئيس‌جمهور منتخب هستيد و نام بردن از احمد مسجدجامعی به عنوان وزير ارشاد در همين راستاست. نظر شما چيست پاسخ داد: ابدا، من ترجيح می‌دهم مسجدجامعی در شورای شهر بماند.

وی درباره اين سوال که پس چرا از وی به عنوان وزير ارشاد نام برديد، گفت: گفتم ديگر. هيچکس نبايد سهم‌خواهی کند و بايد اجازه بدهند آقای روحانی هر کس را دلش می‌خواهد انتخاب کند.

رئيس دولت اصلاحات در پاسخ به اين سوال که آيا به مراسم تحليف دعوت شده‌ايد و شرکت خواهيد کرد، تصريح کرد: هنوز فرصت آن نرسيده و دير نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016