سه شنبه 18 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرباسچی: خاتمی به من گفت "ما که رأی نمی آوريم"

دبيرکل کارگزاران، در گفت و گويی به بيان خاطرات انتخابات رياست جمهوری ۱۳۷۶ پرداخته و گفته است در آن سال ، کانديدای اصلی شان ، مرحوم دکتر حسن حبيبی بود زيرا می خواستند راه و روش آيت الله هاشمی ادامه يابد.

غلامحسين کرباسچی، دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی ، در گفت و گويی به بيان خاطرات انتخابات رياست جمهوری ۱۳۷۶ پرداخته و گفته است در آن سال ، کانديدای اصلی شان ، مرحوم دکتر حسن حبيبی بود زيرا می خواستند راه و روش آيت الله هاشمی ادامه يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش عصرايران ، وی که با "مهرنامه" گفت و گو کرده ، با اشاره به اين که با کانديداتوری سيدمحمد خاتمی از سوی جناح "چپ"، دکتر حبيبی کناره گيری کرد تا آرای اين جريان در برابر ناطق نوری و محمدی ری شهری نشکند ، به نکته ای اشاره کرده است که خالی از تأمل نيست:

«من از ابتدا به آقای خاتمی اين اشکال را داشتم که ايشان در کار اجرايی و رياست جمهوری اش هيچ استراتژی درازمدتی تدوين نکرده بود لذا من در اولين جلسه به ايشان گفتم: چه برنامه ای داريد؟

ايشان گفت: ما اصلاً رای نمی آوريم که بخواهيم برنامه ای داشته باشيم. هدفمان اين است که چند ميليون به ما رای بدهند و با همين چند ميليون بتوانيم روزنامه و تشکيلاتی راه بيندازيم تا حرف هايمان را بزنيم.»

کرباسچی می افزايد: «در واقع آقای خاتمی با ايده پيروزی در انتخابات حاضر نشد. يک سونامی و تحولاتی اتفاق افتاد که بيشترش ناشی از تحولات درونی جامعه بود، نه ناشی از تبليغاتی که همفکران آقای خاتمی انجام دادند. من هيچ وقت درباره آقای خاتمی بحث شخصی نداشته ام بلکه اشکال اساسی که همواره به ايشان به عنوان چهره شاخص اصلاح طلبان داشتم اين بود که يک استراتژی و برنامه کاری درازمدت برای مجموعه نيروها و اين تفکر در نظر گرفته نشده است و مشخص نشده که اين حرکت بايد از کجا شروع بشود و به کجا ختم بشود و اصلاً معلوم نيست اگر به جيزی برسيم فکر می کنيم پيروز شده ايم و به چيزی نرسيم فکر می کنيم شکست خورده ايم.

الان ما شرايطی داريم که وقتی رای می آوريم می گوييم پيروز شديم و وقتی هم که می بازيم می گوييم ما باز هم پيروز هستيم چون طرف مقابل مثلاً از امکانات وسيع برخوردار بوده و ... اشکال ما به آقای خاتمی از اين منظر بود ولی خب به محض اينکه بحث ايشان مطرح شد آقای حبيبی بسيار اخلاقی و با مناعت طبع حاضر به رقابت با آقای خاتمی نشد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016