سه شنبه 18 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد هاشمی: رسانه‌ها بعد از اعلام ليست در مورد کابينه يازدهم اظهار نظر کنند

ايسنا ـ محمد هاشمی با بيان اين که طرح اسامی از سوی رسانه‌ها برای حضور در کابينه يازدهم در جامعه اسلامی به صلاح نيست و ضرر دو جانبه دارد گفت: پيش داوری و گمانه زنی در رسانه‌ها برای کابينه يازدهم علاوه بر اين که محدوديت‌هايی را برای رئيس جمهور منتخب و تصميم‌گيران ايجاد می‌کند، نوعی تعرض به حقوق فردی است که نام او مطرح می‌شود و گاهی حتی لطمه حيثيتی به فرد می‌زند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌که رسانه‌ها بايد اجازه دهند و پس از تصميم‌گيری و اعلام ليست‌ها اظهارنظر و اطلاع رسانی کنند، اظهارکرد:‌گمانه زنی و پيش داوری در مورد اعضای کابينه يازدهم فضای تصميم آزاد را برای رئيس جمهور محدود می‌کند و وقتی رسانه‌ای نام فردی را برای حضور در کابينه يازدهم می‌برد، علاوه بر فشار روانی بر تصميم‌گيران از طرف ديگر باعث حرمت شکنی از فردی می‌شود که نام او در رسانه‌ها آمده است. چون ممکن است آن فرد برای کابينه انتخاب نشود و مجبور باشد به خانواده و جامعه پاسخ دهد که چرا انتخاب نشده است.

وی با بيان اين‌که قوه مجريه متعلق به همه‌ی جريان‌های فکری و همه مردم است، اظهار کرد: اگر رئيس جمهور بخواهد پاسخگوی همه نيازهای مردم از اقشار مختلف جامعه باشد و بر اساس قسط اسلامی و نيازهای هر منطقه عمل کند، بايد ترکيب کابينه و دولت وامدار گروه ، حزب و جناح خاص نباشد.

اين عضو سابق مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين‌که قوه مجريه بايد به معنای واقعی مستقل باشد خاطرنشان کرد: قوه مجريه بايد استقلال رای داشته باشد و به جريان‌های سياسی وابسته نباشد، البته به نيازهای همه مردم کشور توجه داشته باشد.

هاشمی با بيان اين‌که همکاری همه احزاب و جناح‌ها و مردم و شخصيت‌ها و قوای ديگر برای موفق بودن قوه مجريه در انتخاب اعضای کابينه ضرورت دارد، افزود‌: اعمال فشار برخی جريان‌ها و شخصيت‌های سياسی برای حضور يک فرد در کابينه همان سهم خواهی است و مناسب نيست که حزب يا جناحی از رئيس جمهور سهم خواهی کند بخصوص اين که رئيس دولت اعلام کرده است که بر اساس شايسته سالاری و بدون توجه به گرايش افراد ، همکاران خود را انتخاب خواهد کرد.

اين عضو سابق مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين‌که در گذشته ديده‌ايم که اگر رئيس دولت گرايش جناحی داشته باشد، چه اصلاح طلب يا اصولگرا اکثريت اعضای کابينه از آن جناح بوده‌اند، تصريح کرد:‌آقای روحانی اعلام کرده است که بر اساس شايسته سالاری و بدون توجه به گرايش سياسی افراد کابينه را انتخاب می‌کند که اين حرکتی ستودنی است و می‌تواند باعث انسجام و وحدت ملی و پيشبرد کارها به نحو احسن شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016