سه شنبه 25 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه‌ گروهی از هنرمندان به روحانی: محمدعلی زم را وزير ارشاد معرفی کنيد

ايسنا: جمعی از هنرمندان و فعلان فرهنگی در نامه‌ای به حسن روحانی، رييس‌جمهور منتخب، محمدعلی زم را بهترين گزينه برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کردند.

در متن خبر ارسالی اين گروه آمده است: در پی فراخوان دکتر حسن روحانی از نخبگان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف برای معرفی چهره‌های شايسته برای عضويت در کابينه، بيش از ۲۰۰ تن از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری، فعالان و مديران فرهنگی و رسانه‌يی در نامه‌ای خطاب به رييس‌جمهور منتخب ملت؛ حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلی زم را به عنوان شايسته‌ترين فرد برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابينه‌ی دولت تدبير و اميد پيشنهاد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين نامه که به امضای چهره‌هايی چون داريوش ارجمند، کيومرث پوراحمد، ابوالفضل جليلی، احمدعلی راغب، قباد شيوا، شکور لطفی، حسين اسرافيلی، خسرو احتشامی، عبدالجبار کاکايی، عليرضا قزوه، محمود معتقدی، عباس براتی‌پور، ابراهيم‌ حسن‌بيگی، پرويز بيگی حبيب‌آبادی و ... رسيده، آمده است: در پاسخ به فراخوان حضرت‌عالی برای معرفی شايستگان احراز کرسی مسؤوليت‌های کلان کشور و معرفی کابينه‌ای مردم‌نهاد و متخصص و در مسير بهره‌مندی از اندوخته‌ی وسيع و کارآمد مديريتی و توان ممتاز سياستگذاری و اجرای برنامه‌های فراگير فرهنگی و هنری در کشور، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلی زم را برای همراهی و حضور در کابينه‌ی شوقمند آينده به شما و ملت بزرگ ايران معرفی می‌کنيم و اميد می‌بنديم نظر اهل هنر قدر بيند و بر صدر نشيند.

متن کامل اين نامه به شرح زير است:

«بسم الله تعالی

محضر رييس‌جمهور منتخب ملت ايران

حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقای دکتر حسن روحانی

«آرمانشهرها را هنرمندان تعريف می‌کنند، سياستمداران می‌سازند»

اکنون که پس از يک دوره‌ فترت، فرصتی فراهم آمده تا برخی از آرمان‌های همه‌ مردم از جمله اهالی هنر در شعارهای يک سياست‌دان هوشيار و فرهنگ‌مدار متجلی شود و اميدی جوانه زده تا اين شعارها در عمل نيز به کرسی بنشيند، ما اهالی ادب و هنر تحقق شعارهای کليدی شما يعنی «اعتدال»، «تدبير» و «شايسته‌مداری» را در ميدان طاقت‌سوز مديريت فرهنگی و هنری کلان کشور ناگزير از انتخاب کسانی می‌دانيم که پيشتر به ‌کار بستن اين آرمان‌ها را در عرصه‌های بزرگ مديريتی آزموده و کارنامه‌ی درخشانی داشته‌اند.

اکنون در پاسخ به فراخوان حضرتعالی برای معرفی شايستگان احراز کرسی مسئوليت‌های کلان کشور و معرفی کابينه‌ای مردم‌نهاد و متخصص و در مسير بهره‌مندی از اندوخته‌ی وسيع و کارآمد مديريتی و توان ممتاز سياستگذاری و اجرای برنامه‌های فراگير فرهنگی و هنری در کشور، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد علی زم را برای همراهی و حضور در کابينه‌ی شوقمند آينده به شما و ملت بزرگ ايران معرفی می‌کنيم و اميد می‌بنديم نظر اهل هنر قدر بيند و بر صدر نشيند. ان‌شاءالله.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016