دوشنبه 31 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگران اخراجی فولاد زاگرس بار ديگر در مقابل مجلس تجمع کردند

صبح امروز (دوشنبه ۳۱ تيرماه) حدود ۲۰۰ نفر از کارگران اخراج شده کارخانه فولاد زاگرس برای پيگيری مطالبات صنفی خود با سفر به تهران مجددا در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، نماينده کارگران کارخانه فولاد زاگرس درباره تجمع امروز گفت: بعد از آنکه اعتراض صنفی کارگران فولاد زاگرس روز ۲۶ تير ماه در تهران با وعده تعدادی از نمايندگان مجلس ناتمام ماند، قرار شد طبق وعده آقای «قادر مرزی» نماينده شهرستان قروه مشکلات ما روز دوشنبه در کمسيون اصل ۹۰ طرح شود.

او افزود: امروز از ساعت ۱۰ صبح، کمسيون اصل ۹۰ مجلس جلسه‌ای را برای حل مشکلات کارگران و کارخانه فولاد زاگرس با حضور نماينده‌های کارگران و همچنين مدير عامل کارخانه و سرمايه گذار جديد تشکيل شده است.

اين کارگر در خاتمه افزود: امروز فرصتی که مجلس از کارگران خواسته بود تا به مشکلاتشان رسيدگی کند تمام شده است، با اين حال صبر می‌کنيم تا ببينيم چه تصميمی برای کارگران و کارخانه گرفته می‌شود.

پيشينه اعتراض

۲۳۵ کارگر کارخانه فولاد زاگرس که در روزسه شنبه ۱۸ تيرماه، به دليل آنچه از سوی کارفرما «ناتوانی مالی و زيان‌ده بودن توليد» ذکر می‌شد اخراج شدند. اين کارگران اخراجی که در روزهای ۱۹ و ۲۰ تيرماه در مقابل اداره کار قروه و استانداری کردستان تجمع کرده بودند روز (دوشنبه ۲۴ تيرماه) به دليل دريافت نکردن پاسخی از سوی مسئولان استانی راهی تهران شدند و با تجمع در خيابان پاستور که محل استقرار تعدادی از نهادهای دولتی و حکومتی است، تجمع کردندوبعد از آن در روز‌های ۲۵ و۲۶ تير ماه به در ادامه تجمعات خود در مقابل ساختمان قوه مقننه خواستار بازگشايی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه خود شدند، که در ‌‌نهايت در آخرين روز تجمع خود در تهران، با وعده‌ نماينده شهرستان قروه «قادرمرزی» در مجلس، اعتماد کردند وبه شهر خود بازگشتند.

پس از بازگشت ۱۸۰ کارگر اخراجی فولاد زاگرس از سفر اعتراضی سه روزه به تهران، صبح روز ۲۷ تير ماه تمامی ۲۳۵ کارگر اخراجی اين کارخانه برای چهارمين روز متوالی تجمع اعتراضی خود را مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه ادامه دادند وهمه اين کارگران برای بازگشت بکار خود با تشکيل يک پرونده واحد به اداره کار شهرستان قروه طرح شکايت کردند.

با وجود اين، کارگران فولاد زاگرس بامداد امروز نيز برای پی گيری مطالبات خود به تهران آمده و در مقابل مجلس شورای اسلامی، حضور پيدا کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016