سه شنبه 25 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۳۰۰ نفر از کارگران کارخانه ذوب آهن قروه بیکار هستند

• کسانی که حداقل ۱۰ سال سابقه کار در آن شرکت یا کارخانجات را دارند، امروز نباید به طور ظالمانه از کار بیکار شده و سرگردان شوند.

ايلنا ـ عضو کمیسیون عمران با اظهار نگرانی از بیکار شدن ۳۰۰ نفر از کارگران کارخانه ذوب آهن قروه افزود: دلیل بیکاری این افراد برای آن است که شرکت ها کارخانجات را در فرآیند خصوصی سازی واگذار کردند و بر همین اساس بسیاری از افراد این کارخانجات بیکار شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ایلنا، حامد قادرمرزی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: متاسفانه شرکت هایی که در فرآیند خصوصی سازی واگذار شده اند منجر به بیکاری عده ای از کارگران کارخانجات شده است که لازم است نظارتی بر نحوه عملکرد آنها پس از واگذاری وجود داشته باشد.

نماینده مردم قروه و دهگلان مجلس شورای اسلامی با یادآوری واگذاری شرکت فولاد زاگرس یا همان کارخانه ذوب آهن قروه به بخش خصوصی ادامه داد: طی سال ۹۱ تا امروز ۳۰۰ نفر از کارگران این کارخانه از کار بیکار شده اند و همین امروز نیز جلوی درب مجلس تحصن کرده اند و معتقدند که شرکت ها در فرآیند خصوصی سازی واگذار شده اند و دیگر مسئولیت از ما ساقط شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با ذکر سوالی مبنی بر اینکه آیا نباید نظارتی بر شرکت هایی که سابقه دولتی داشته اند انجام گیرد، تصریح کرد: این شرکت ها در حالی به بخش خصوصی واگذار شده اند که با پول بیت المال و سرمایه گذاری احداث گردیده اند.

وی با تاکید بر اینکه استانداری کردستان نیز وارد این موضوع شده است، بیان کرد: بعد از آنکه این شرکت ها و کارخانجات به بخش خصوصی واگذار شد خریدار اول شرکت را با قیمت بسیار پایین واگذار کرده که همین امر شک ما را به نحوه چنین معاملاتی تحریک می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: من به نمایندگی از کارگران و کارکنان کارخانه ذوب آهن قروه خواهان بازگشت به کار و اعمال حقوق و مزایای بیمه آنها هستم؛ کسانی که حداقل ۱۰ سال سابقه کار در آن شرکت یا کارخانجات را دارند، امروز نباید به طور ظالمانه از کار بیکار شده و سرگردان شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016