یکشنبه 30 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طی يک سال اخير ۱۲۲ هزار کارگر قطعه‌ساز بيکار شده‌اند

ايلنا ـ عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت: از سال گذشته تا کنون حداقل ۱۲۲ هزار کارگر شاغل در واحدهای سازنده قطعات خودرو به دليل نواسانات اقنصادی کار خود را از دست داده‌اند.

«محمدرضا نجفی منش» با اعلام اين مطلب به ايلنا گفت: تا پيش از تشديد بحران اقتصادی سال قبل، حداقل ۳۵۰ هزار کارگر در واحدهای سانده قطعات خودرو فعاليت داشتند.

وی افزود: از سال ۹۱ که نوسانات ارزی نيز به جمع ديگر مشکلات قطعه سازان خودرو اضافه شد، حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد کارکنان شاغل در اين واحد‌ها تعديل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مقام کارفرمايی بابيان اينکه اين کارگران در سمت‌ها و تخصص‌های مختلف شغلی مشغول کار بودند، گفت: شدت بحران اقتصادی به حدی است که فعاليت واحدهای قطعه سازی از سه شيفت کاری به يک شيفت کاری کاهش پيدا کرده است.

وی يادآور شد: کاهش فعاليت روزانه واحدهای قطعه سازی به منزله حذف اضافه کاری و کاهش مزايای نقدی کارگران شاغل در اين واحدهای توليدی است.

عضو انجمن قطعه سازان همچنين از تعطيلی ۱۳۷ واحد قطعه سازی در جريان بحران اقتصادی سال گذشته خبر داد و گفت: شرايط کنونی واحدهای قطعه سازی با گذشته قابل مقایسه نیست. در گذشته کارگران قطعه ساز علاوه بر درآمد بالا از امنیت شغلی بالایی نیز برخوردار بودند.

این مقام کارفرمایی بابیان اینکه نهادهای دولتی مانند سازمان محیط زیست، بانک مرکزی و... بیشترین لطمه را به صنعت قطعه سازی ایران وارد کرده‌اند، گفت: شدت آسیب این تصمیم گیری‌ها حتی از موانعی که توسط تحریم‌های اقتصادی ایجاد شده است نیز بیشتر است.

نجفی منش گفت: بدون شک این وضعیت بر اشتغال کارگران شاغل در کارخانه‌های خودروسازی نیز تاثیر گذاشته است.

وی بایادآوری اینکه شخص معاون اول رئیس جمهور سال گذشته وعده پرداخت وام ۲ هزار میلیارد تومانی به قطعه سازان را داده بود، گفت: تا این لحظه به این وعده عمل نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016