سه شنبه 1 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خونريزی معده و وخامت حال حسين رونقی ملکی‌ در زندان

کميته گزارشگران حقوق بشر - حسين رونقی ملکی‌ زندانی سياسی محبوس در زندان اوين، در پی‌ خونريزی معده، مشکلات شديد پروستات و کليه مجددا در وضعيت بسيار وخيمی به سر می‌‌برد.

سيد احمد رونقی ملکی‌، پدر اين زندانی سياسی در گفتگو با کميته گزارشگران حقوق بشر ضمن اعلام اين خبر چند بار تاکيد کرد: حسين را در زندان نگه داشته‌اند تا بکشند، هر اتفاقی برای حسين بيفتد عمدی است و مسئولين، قوه قضاييه و زندان بايد پاسخگو باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



آقای رونقی ملکی‌ افزود: با وجود وخامت حال فرزندم و اصرار ما برای فرستادن او به بيمارستان و يا مرخصی درمانی اما به ما گفته‌اند که سپاه پاسداران و کار‌شناسان پرونده مخالف هستند. تمام مدارک پزشکی‌ پسرم در پزشکی‌ قانونی و دادستانی و زندان وجود دارد و اکثر پزشکان گفته‌اند که او نبايد در زندان باشد. دفعه قبل عمل جراحی فرزندم ۶ ساعت طول کشيد، چند روز در کما بود و به هوش نمی‌‌آمد، اما حالا باز هم حال او بد شده است، در زندان نه پزشک متخصص هست و نه امکانات لازم برای درمان او وجود دارد.

پدر حسين رونقی ملکی‌ در پاسخ به پرسش گزارش‌گر کميته در مورد دلايل خونريزی معده و وخامت مجدد حال ايشان گفت: وقتی‌ حسين آزاد بود به علت مشکلات جسمی‌-‌اش روزانه ۱۵-۱۰ وعده غذای کم حجم و مناسب، سالم و مقوی بر اساس رژيم مربوط به همراه دارو به او می‌‌داديم و ضرر نداشت اما در اين مدت غذا‌های نامناسب که بر خلاف نظر پزشکان به او داده‌اند، قبلا که اعتراض کرده بوديم گفتند که نمی‌-دانستيم اما اينبار که می‌‌دانستند!

سيد احمد رونقی ملکی‌ گفت: فرزندم را ۱۳ ماه در انفرادی نگه داشته‌اند و زير شکنجه از او اعتراف گرفته‌اند که بر اساس قوانين جمهوری اسلامی ايران فاقد اعتبار است، من از مسئولين می‌پرسم که آيا فرزندشان يا خودشان تحمل حتی ۱۰ روز سلول انفرادی را خواهند داشت؟ حسين را در زندان نگه داشته‌اند تا بکشند، همه می‌دانند که او نبايد در زندان باشد.

آقای رونقی افزود، وکيل قبلی‌ ايشان آقای دادخواه بود که من از ايشان تشکر می‌‌کنم، آقای دادخواه به دليل پرونده حسين و موارد ديگر به زندان محکوم شد و ما متاسفانه بعد از اين نتوانستيم وکيل ديگری برای ايشان پيدا کنيم، من حکم‌ها را که ديدم از نظر قانونی و شرعی نا‌عادلانه هستند، نه اينکه مدير دفتر قاضی پير‌عباسی خودش چيزی بنويسد، دست حسين شکسته بود و از او می‌‌خواستند در‌‌ همان شرايط امضا کند. ابتدا پرونده در شعبه ۱۶ بود اما سپس بدون دليل پرونده را به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پير‌عباسی منتقل کردند، چرا اينکار را کردند؟! سپس دوباره به دليل امداد رسانی به زلزله زدگان ما را به همراه هم بازداشت کردند، همانجا جلوی چشم‌های من بصورت عمدی به شکم فرزندم که بار‌ها عمل کرده بود ضربه زدند و بچه‌ام دوباره خون ريزی کرد، هرچه اصرار می‌‌کرديم که به بيمارستان منتقلش کنند قبول نمی‌‌کردند، به نظر من فقط می‌‌خواهند او را بکشند و بايد جواب بدهند.

وی افزود، از رئيس قوه قضاييه، کميسيون حقوق بشر، فرماندهان سپاه پاسداران و کار‌شناسان می‌‌خواهم اين افراد را در زندان نگه ندارند، دين ما دين بخشش است، حسين با کسی‌ کاری نداشت و می‌‌خواست تنها به کشورش خدمت کند، اگر می‌‌دانستيم سرنوشتش اين می‌‌شود نمی‌‌گذاشتيم اينجا بماند اما حسين خودش می‌‌خواست بماند و به کشورش خدمت کند.

پدر حسين رونقی ملکی‌، زندانی سياسی محبوس در زندان اوين به کميته گزارشگران حقوق بشر گفت: بر اساس قانون کسی‌ که به اين شدت بيمار است نبايد در زندان بماند، اين قانون جمهوری اسلامی است و در همه جهان بايد قانون حکم کند، نه اينکه به اين شکل بخواهند مردم را بکشند و کسی‌ پاسخگو نباشد. نه سازمان زندان‌ها نه بازرسی نه هيچ مقام ديگری پاسخگو نيست، قوه قضاييه و مسئولين بايد پاسخگو باشند و به قانون عمل کنند نه اينکه يک بچه بيست و چند ساله را که می‌‌توانست به کشورش خدمت کند را در زندان نگه دارند.

سيد احمد رونقی ملکی‌ در پايان مجدداً تاکيد کرد: نگه داشتن حسين در زندان عمدی است، می‌‌خواهند او را بکشند، من از رئيس جمهور آقای روحانی می‌خواهم رسيدگی کند نه اينکه وعده بدهند، با به زندان انداختن اين بچه‌ها مشکلی‌ حل نمی‌‌شود، کسانی‌ که می‌‌توانستند خدمت کنند و به آبادی و پيشرفت مملکت کمک کنند نبايد در اين وضعيت وخيم در زندان بمانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016