سه شنبه 1 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طی تيرماە ٢٦ شهروند کُرد در مناطق مختلف کردستان ايران بازداشت شده‌اند

کوردستان ميديا: طی تيرماه سال جاری، ٢٦ شهروند کُرد در مناطق مختلف کردستان ايران و به اتهام‌های مختلف توسط نيروهای امنيتی رژيم بازداشت شده‌اند.

به گزارش وب‌سايت کُردستان ميديا و با استناد به آمار ثبت‌شده در اين وب‌سايت، طی تيرماه ١٣٩٢، در استان کرمانشاه ٦ نفر، استان اروميه ١٨ نفر و در استان کردستان ٢ نفر بە اتهام‌های واهی، عضويت در احزاب کُردی، فعاليت مدنی و "امنيتی" بازداشت شده‌اند.

بوکان
مورخه‌ی دوم تيرماه سال جاری، نيروهای امنيتی رژيم پنج شهروند کُرد را به‌نام‌های "اسعد جميانی "، "لقمان سعيدی" ، "سليمان امام‌زنبيلی" ، "خسرو صالحی" و "محمد رسول‌زاده" اهل بوکان و از اعضای شورای اين شهر به دلايل نامشخصی بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين شهروندان پس از چند روز با توديع وثيقه آزاد شدند.

درهمين رابطه ، مورخه‌ی سوم خردادماه نيز، سه شهروند ديگر اين شهر و از اعضای شورای شهر بوکان به نام‌های "رسول چوپانی" ، "ناصر رضايی" ، "فرهاد کاملی" توسط نيروهای امنيتی رژيم بازداشت شدند.

همچنين و در ادامه‌‌ی بازداشت اعضای شورای شهر بوکان روز دوشنبه هفدهم تيرماه، خانم "شهين بايزيد‌پور" عضو دوره دوم شورای شهر بوکان، توسط نيروهای اداره‌ی اطلاعات رژيم در شهرستان بوکان بازداشت گرديد.

"شهين بايزيد پور" يکی از مؤسسان انجمن معلولين شهرستان بوکان بوده و در اين زمينه ‌فعاليت‌های بسياری را انجام داده است.

از علت بازداشت و مکان نگهداری خانم "شهين بايزيدپور" هيچ اطلاعی در دست نيست.

سردشت
در ادامه‌ی بازداشت‌ها، در استان اروميه و در شهرستان سردشت، مورخه‌ی پانزدهم تيرماه، يک شهروند اهل اين شهر به نام "قادر زارعی"، ٢٨ ساله، پس از بازگشت از اقليم کُردستان، به اتهام ارتباط با يکی از احزاب اپوزيسيون رژيم ايران بازداشت شد.

همچنين در شهر سردشت روز جمعه مورخه‌ی بيست و هشتم تيرماه، ٤ شهروند ديگر کُرد که دو تن به انهام امنيتی و دو تن ديگر نيز کاسبکار و در حالی که زخمی بودند، بازداشت شدند.

"ابوبکر مولانيا" و "علی" به اتهام امنيتی و "جمشيد" و "هژار" کاسبکار، در حالی که نيروهای انتظامی رژيم به آنها شليک کرده و زخمی شده بودند بازداشت شدند.

اروميه
مورخه‌ی هشتم تيرماه يکی از شهروندان اهل اروميه به نام "قاسم مرادپرست" توسط نيروهای امنيتی رژيم و به اتهام ارتباط با يکی از احزاب کُرد مخالف رژيم ايران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

همچنين مورخه‌ی بيست و دوم تيرماه، يکی ديگر از شهروندان کُرد به نام "فردين مهراب" اهل "شيطان‌آباد" از توابع اروميه بازاداشت گرديد.

" مهراب" که به تازگی به شورای روستای "شيطان‌آباد" در منطقه‌ی "دول" انتخاب شده است، از سوی نيروهای اطلاعاتی اروميه بازداشت شد.

به گفته‌ی افراد مطلع، "فردين مهراب" به حکم اينکه کُرد بوده و در برابر نامزد ديگر به نام "حيدر علی" که آذری بوده و آرای لازمه را کسب نکرده است، "فردين" را به همکاری با اپوزيسيون رژيم ايران متهم کرده است.

مهاباد
يکشنبه شب، مورخه‌ی دوم تيرماه سال ١٣٩٢، يک کولبر کُرد به نام "معتصم مام‌گلی" اهل مهاباد بازداشت شد.

اين کولبر کُرد، در نقطەی صفر مرزی اشنويه از سوی نيروهای انتظامی رژيم ايران هدف گلوله قرار گرفتە و سپس وی را بازداشت کردند.

سلماس
اوايل تيرماه سال جاری يک شهروند ديگر کُرد به نام "هادی قزلباش"، ٣٦ ساله فرزند حسن، در "حسن‌آباد" از توابع سلماس بازداشت شد.

اين شهروند به اتهام اميتی و "همکاری با احزاب اپوزيسيون رژيم ايران" توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است.

سنندج
در ادامه‌ی بازداشت‌ها در کُردستان ايران مورخه‌ی پانزدهم تيرماه، يک شهروند بهايی کُرد به نام "سميم زارعی" توسط نيروهای اطلاعات رژيم در سنندج بازداشت شد.

مريوان
در مريوان مورخه‌ی دوم تيرماه يک شهروند کُرد به نام "ابراهيم نيک‌پی" توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل گرديدد.

ماموران امنيتی رژيم ايران پس از بازداشت اين شهروند با مراجعه به منزل وی، برخی از وسايل شخصی وی را نيز با خود بردەاند.

اتهام اين شهروند مريوان "امنيتی" اعلام شدە است.

سنقر
مورخه‌ی ششم تيرماه اداره‌ی اطلاعات رژيم در سنقر چهار تن از شهروندان اين شهر به نام‌های "علی‌حسن شمايلی" ، "غلام‌رضا وکيلی" ، "جبار حاجی‌مُرادی" و "کيومرث واعظی" را احضار و تحت بازجويی قرار دادند.

اين چهار شهروند کُرد، برای چندين ساعت مورد تهديد بازجويی مأموران امنيتی قرار گرفتند.

در همين رابطه، "علی‌حسن شمايلی" پيشتر در سال ۸۸ نيز سابقه يک بار بازداشت را داشته است.

کرمانشاه
در ادامه‌ی بازداشت‌ها و در کرمانشاه، روز جمعه بيست و يکم تيرماه، يک شهروند به نام "محمد قبولی" شهروند يارسانی ساکن زنجان" پس از سخنرانی در مراسنم چهلمين روز درگذشت "نيکمرد طاهری" توسط نيروهای اطلاعات رژيم ايران بازداشت و بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات رژيم منتقل گرديد.

به دنبال بازداشت اين شهروند يارسانی ساکن زنجان، شمار چشمگيری از شهروندان کُرد يارسانی شهر صحنه در مقابل اداره‌ی اطلاعات و فرمانداری اين شهر به نشانه‌ی اعتراض تجمع کردند.

همچين در کرمانشاه و در فرودگاه اين شهر اوايل تيرماه يک شهروند کُرد به نام "گيتا رضايی" اهل کرمانشاه، کارشناس نرم‌افزار، توسط نيروهای امنيتی بازداشت گرديد.

اين گزارش با استناد به آمار ثبت‌شده در وب‌سايت کُردستان ميديا منتشر شده است و احتمال دارد آمار بازداشت‌شدگان از اين نيز بيشتر باشد.

گزارش/ اسماعيل زومند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016