سه شنبه 1 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشته و زخمی‌شدن کولبران کردستان در تيرماه ١٣٩٢

کوردستان ميديا: طی تيرماه سال جاری نيروهای نظامی‌ـ انتظامی رژيم ايران در مناطق مرزی کردستان ١٩ کولبر و کاسبکار کورد را زخمی و يا کشتەاند.

به گزارش وب‌سايت کُردستان‌ ميديا، در ميان اين ١٩ کولبر و کاسبکار کُرد که هدف شليک مستقيم نيروهای رژيم ايران قرار گرفتەاند، ٥ تن کشتە و ١٤ تن ديگر نيز زخمی شدەاند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در تيرماه سال جاری مناطق ثلاث و باباجانی با ٢ نفر بيشترين تعداد کشتەها را به خود اختصاص دادە است و همچنين شهرهای سردشت، جوانرود و ماکو کمترين تعداد کولبر و کاسبکار کشتە شدە را دارند.

شهر سردشت با ٥ تن، بيشترين تعداد زخمی‌شدگان و شهرهای مريوان، اشنويه، نقده و بانه نيز کمترين تعداد کولبران و کاسبکاران زخمی را به خود اختصاص دادەاند.

قربانيان شليک مستقيم نيروهای رژيم ايران در مناطق مرزی به طور ميانگين ٢٠ تا ٣٠ سال سن دارند.

با توجه به آمار ثبت‌شدە در مرکز آمار وب‌سايت کُردستان‌ ميديا، طی فصل بهار سال جاری ١٧ کولبر و کاسبکار کُرد کشتە و همچنين ٢٢ تن ديگر نيز زخمی شدەاند.

از شروع سال جاری تاکنون بيشترين تعداد کشتەشدگان با ٧ تن مربوط به خردادماه و بيشترين تعداد قربانيان با ١٩ قربانی مربوط به تيرماه می‌باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016