دوشنبه 7 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ مطهری به انتقاد توکلی از نطق ديروز، نگفتم جرم موسوی و کروبی با احمدی نژاد يکی است

مهر ـ مطهری در پاسخ به انتقاد توکلی نسبت به نطق ميان دستورش در روز گذشته گفت: حرف من اين است که بايد تکليف آقای موسوی و کروبی پس از آشتی ملی که در انتخابات رخ داد، روشن شود و ضرورتی برای ادامه حصر آنها نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در پاسخ به اين سئوال که نظر شما درباره انتقادات آقای توکلی نسبت به نطق ديروزتان در مجلس چيست، گفت: ايشان ضمن تاييد بخش اعظم نطق من، دو ايراد گرفته بودند يکی اينکه اقليت هم حق اظهارنظر دارد و نبايد ديکتاتوری اکثريت حاکم شود، بنابراين هواداران گفتمان افراط هم حق اظهار نظر درباره کابينه دولت جديد و غيره را دارند.

وی افزود: اصل اين حرف درست است اما فعلا مصداق ندارد. آنچه در روزهای اخير از طرف اين گروه انجام می شود صرف اظهارنظر نيست بلکه ايجاد فضای رعب و متصل کردن موضوع به فتنه و فتنه گران است تا از اين طريق رئيس جمهور منتخب را در انتخاب وزيران تحت تاثير قرار دهند و در نهايت افراد مورد نظر خود را به ايشان تحميل کنند.

نماينده تهران خاطر نشان کرد: ايراد دوم آقای توکلی به نطق من اين بود که جرم آقای موسوی و کروبی را کم در نظر گرفته ام و با جرم آقای احمدی نژاد در فتنه يکسان دانسته ام. البته از نطق من چنين چيزی بر نمی آمد.

مطهری گفت: حرف من اين بود که اگر آنها بايد عذرخواهی کنند آقای احمدی نژاد هم بايد عذرخواهی کند اين به اين معنی نيست که اتهام يا جرم اينها مساوی است. در مواقع ديگر در اين موضوع صحبت کرده ام. علاوه بر اين گفتم بايد تکليف اين دو نفر پس از آشتی ملی که در انتخابات اخير رخ داد، روشن شود و ضرورتی برای ادامه حصر آنها نيست و اصولا مجازات بدون محاکمه شرعا و قانونا مجاز نيست.

وی ادامه داد: يا آزاد شوند يا محاکمه، البته در صورت محاکمه بايد به طور همزمان به اتهامات آقای احمدی نژاد هم رسيدگی شود. وضع فعلی قابل دوام نيست. آقای توکلی بايد پاسخ دهد که آيا وضع فعلی را می پسندند و اگر می پسندند اين وضع تا کی بايد ادامه داشته باشد؟اکنون که اکثر هواداران اينها با نظام آشتی کرده اند، چه ضرورتی برای ادامه اين وضع وجود دارد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016