پنجشنبه 3 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال دوباره مهدی کروبی به بيمارستان

سحام نيوز: بدنبال انتشار عکسی از سوی سايت وابسته با وزارت اطلاعات در مورد حضور آقای کروبی در سواحل شمال به اطلاع می رساند که ايشان نه در شمال بلکه در ساختمان امن وزارت اطلاعات نزديک به بزرگراه صدر در حصر هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سحام نيوز مطلع شد که سه روز پيش ايشان را مجددا برای انجام آزمايش ام آر آی، پيش از افطار و بدون حضور هيچ يک از اعضای خانواده به يکی از مراکز درمانی بردند و تا ساعت ۱۲:۳۰ نيمه شب در بيمارستان بودند. بنا به گفته عضوی از خانواده، آقای کروبی روزه شان را هم در بيمارستان افطار کرده بودند.

مهدی کروبی در ۲ سال حبس در ساختمان امن اطلاعات از دسترسی به هوای آزاد و آفتاب همواره محروم بوده است و به همين جهت دچار ناراحتی ريوی و گوارشی شده است. پزشکان وزارت اطلاعات بارها بر تغيير شرايط نگهداری ايشان تاکيد کردند اما مقامات دستگاه امنيتی حاضر به انتقال ايشان به منزلشان نشده اند.

انتشار يک عکس برای انحراف افکار عمومی نشانه عجز و کوتاهی مقامات امنيتی است که اين روزها بر سيستم اطلاعاتی کشور مسلط شدند.

طی اين دو سال، اين نهاد امنيتی تمام تلاش خود را برای انحراف افکار عمومی و خدشه وارد کردن بر واقعيت ها به کار بسته است. اين چندمين عکسی است که ماموران به صورت ناشيانه و با اهداف تخريبی اقدام به انتشار آن می کنند.

در همين زمينه، دکتر محمد تقی کروبی در يادداشت کوتاهی که در صفحه فيس بوک خود منتشر کرده، آورده است: “ديروز سايتی نزديک به نهاد های امنيتی عکسی از پدرم که لباس راحتی و ژاکتی بر تن دارد در کنار ساحل منتشر کرد. ظاهرا با انتشار اين عکس هدف دارند اخبار مرتبط به وضعيت نابسامان مکان حصر و همچنين مراحل درمانی چند هفته ايی شان را تحت شعاع قرار دهند و بگويند خانواده دروغ می گويد و او به جای حصر و حبس در سواحل شمال يا جنوب است. اين درحالی است که سه روز پيش پدر را مجددا برای ام آر آی و اسکن قلبی پيش از افطار تا نيمه شب به يکی از مراکز قلبی بردند و تاکنون گزارشی از روند درمان به پدر و خانواده نداده اند. علی و ياسر به اتفاق خانواده هايشان ديشب با پدرم ملاقات داشتند و گفتند روحيه اش عالی و شاداب اما روزه داری موجب ضعف بيشتر در او شده. به نظر می رسد پاسخ صريح مادرم به آقای عسگراولادی برنامه ی مراکزی که اين روزها در محافل مختلف بويژه جمع سياسيون شايعه ای را به سرعت و از زبان چهره های شناخته شده مطرح می کردند برهم ريخت، شايد همين امر ناراحتی برخی ها را دوچندان کرده است. اميدوارم به جای توسل به اين شيوه های ناشيانه سيستم به عهد خود وفا کند و اگر بنای تداوم رفتار غير قانونی دارد ايشان را در خانه اش حصر و حبس کنند.ان شاالله شاهد آزادی همه زندانيان سياسی و عقيدتی باشيم. بعد از آزادی پدر، مهندس و همسر محترم اش حتما به سواحل شمال و جنوب هم سر خواهيم زد.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016